Ervaring met vlokkentest

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en ik moet over anderhalve week terug naar de gynaecoloog.

Wij willen graag een vlokkentest laten doen omdat ik 36 jaar ben.
Wie heeft deze test laten doen of gaat hem ook laten doen?

Groetjes.

Hoi

ik heb ook een vlokkentest laten doen eind februari.Ik vond het niet erg prettig.
Ik kreeg de vaginale variant omdat ze in dit ziekenhuis niet de variant via de buik deden.Ik moest me melden s'ochtends en was direct aan de beurt.Ik moest me van onder uitkleden nadat ik instructies had gekregen hoe het werkte.Toen moest ik op een onderzoeksstoel gaan liggen en werd er via de buik eerst een echo gemaakt om naar de beeb te kijken.Toen alles goed was met de baby en zijn leeftijd ook in orde was begon de vlokkentest.Eerst werd ik met een watje van onder met jodium helemaal schoongemaakt en kreeg ik een eendebek ingebracht.(dit was 1 van de vervelendste dingen)Toen werd er met een klemmetje mijn baarmoedermond vastgepakt en met een naald vlokken opgezogen en dit was ook niet heel prettig maar dat zal met de plek te maken hebben want van onder is nou eenmaal alles wat gevoeliger.Toen de vlokken zijn opgezogen(wat ik niet heb gevoeld)werd er door iemand uit het lab gekeken of het er genoeg waren.Toen bleek dit zo bleek te zijn mocht ik gaan zitten en even uitrusten.Toen ik niet meer duizelig was ben ik me gaan aankleden en met de laatste instructies naar huis gestuurd.Toen 2 dagen me heerlijk laten verwennen en na 8 dagen de uits;lag die allemaal goed bleken te zijn.

Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoontje een vruchtwaterpunctie laten doen en die vond ik veel prettiger alleen heb je dan 3 week wachttijd op de uitslag en stel dat het niet goed was moet je bevallen terwijl je bij een vlokkentest gecurreteerd kan worden.

Succes met de test en laat je weten hoe het is gegaan?enne bij de uitslag kunnen ze je het geslacht ook vertellen wil je dit weten.

Ik heb met 11 weken ook een vlokkentest gehad, maar dan via de buik. Ze verdoven de buik  niet, omdat het bij een prik blijft en als ze verdoven voel je ook een  prik. Ik vond het wel meevallen hoor. De gynaecoloog kijkt dan met de echo waar ze moet prikken. Het is wel een beetje een naar gevoel als ze de vlokken gaan pakken, maar het deed mij zeker geen pijn. Was wel een beetje balen dat ze de eerste keer niet genoeg vlokken had, dus moest het nog een keer. Ik kreeg de uitslag al met 5 dagen.

Groet.

Bedankt voor jullie reacties!
Als ik het zo lees hoop ik ook dat ze het bij mij via de buikwand doen (lijkt me minder erg). Maar dat zal de gynaecoloog wel bepalen denk ik.

Ik vind het wel spannend. Ik hoor het over anderhalve week wel.

Groetjes en geniet van jullie zwangerschap!!

Hoi,

Mijn Gyne heeft me afgeraden om een test te laten doen.
Ik had vooraf namelijk al besloten om het kindje hoe dan ook te houden.

Hij zei heel simpel dat als ik er zo over dacht dat die ellende ook niet nodig was.
Maar ik verwacht een gezond kindje.
Toch ook wel heel fijn natuurlijk !!

Liefs Esther ( 26,5 week )

Hi

Ik heb ook de vlokkentest gedaan, ook mede omdat je dan nog gecurreteerd kan worden mocht dat nodig zijn (en je dat wilt natuurlijk)  anders na de vruchtwaterpunctie moet je bevallen.

Ik het via de buik gedaan, ze  hebben  bij mij de buik wel verdoofd (AMC), dat is meer extern want je blijft het wel voelen, op zich geen pijn ofzo gewoon een raar gevoel. Het was ook snel voorbij, daarna een dag rust genomen. Na 3 weken kreeg ik de uitslag alles goed gelukkig. Ik zou het zo weer doen, vond het toch wel waard. Kijk alleen niet naar het scherm want dan kan je alles volgen wat er gebeurd. We weten nu ook 100% wat we krijgen (j/m) niet dat dat het belangrijkste is.

Succes,
lia

Ik krijg maandag 27 augustus a.s. de vlokkentest.
Ze gaan het via de buikwand doen (ben ik wel blij om, dat bloedverlies als het vaginaal gebeurt lijkt me toch een beetje eng).

De gynaecoloog zei dat we wel zeker moesten weten wat we wilden doen als de uitslag niet goed is. Maar dat weten we. We zijn het samen eens dat we dan de zwangerschap afbreken.

Ik vind het wel spannend maar ik heb zelf het idee dat het allemaal wel goed zit.
We wachten het af.

Groetjes!!

Terug
Bovenaan