ervaring met voorliggende placenta?

wie heeft er ervaring met een voorliggende placenta? Ik hoorde dat er een redelijke kans is op bloedingen en dan misschien een opname in het ziekenhuis en soms zelfs een vroeggeboorte?
Ik ben nu 20 weken zwanger en de placenta ligt nog steeds voor de uitgang. Wat kan ik verwachten?
Frees

Hi Frees,

Ik heb zelf geen ervaring met voorliggende placenta (nog niet dat ik weet).

En een oud collegaatje van me had het en die is drie weken eerder bevallen en met een keizersnede. Ze moest veel eerder stoppen met werken en moest eigenlijk ziekenhuis opname hebben. Maar het Bronovo ziekenhuis, waar zij liep, had iets van een soort systeem dat ze thuis in de gaten kon worden gehouden. Maar ze had wel algehele bed rust. Een nicht van mij had het ook, zij had de eerste 3 maanden daardoor
veel bloedingen. Bij haar is het niet te vroeg geboren, mede doordat de
placenta op geschoven was waardoor ze ook geen keizersnede hoefde. En
dat het als nog een natuurlijke bevalling is geworden.

Dat is wat ik weet...

Liefs Silly

hoi,
ik heb (helaas) heel veel ervaring met voorliggende placenta(placenta praevia) bij mijn laatste zwangerschap had ik een voorliggende placenta met 14 weken lag deze al laag en met 20 weken via screenings echo lag ie ervoor dus voor een groorgedeelte over de baarmoedermond.
ik heb helaas vanaf het prille begin bloedingen gehad iedere week weer en met 22 weken ben ik letterlijk leegelopen en met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht ik heb uiteindelijk bijna 2 liter bloed verloren en vuistgrote stolsels (echt dramatische) en ik heb daarna maar liefst 3 maanden in het ziekenhuis gelegen met constant bloedingen en vele transfusie's,uiteindelijk ben ik met exact 35 weken via een spoedkeizersnede bevallen.

je bent nu 20 weken de kans dat je placenta nog omhoog gaat is vele malen groter dan dat deze laag blijft liggen ga daar ook vanuit pas met 32 weken is de ligging meestal definitief,en vanaf 20 weken groeit je baarmoeder in rap tempo en betekent het ook in de meeste gevallen dat de placenta meegroeit omhoog.
wbtft bloedingen ook dat zegt niet alles er zijn vrouwen die hebben nagenoeg geen bloedverlies met een geheel voorliggende placenta en er zijn er die een kleine slip ervoor hebben liggen en die heel veel bloed verliezen.

ikzelf was heel extreem )had ook te maken met mijn voorgeschiedenis).

groetjes yvonne

www.wonderdani.beebiesite.nl)

Hoi hoi,

Wat een nare verhalen...

Ik ben een geval dat het dus ook anders kan.

Met 17 weken had ik een paar druppels bloedverlies, maar verder niets bijzonders.

Met 20 weken zagen ze op de echo dat de placenta laag lag (voor de uitgang).

Maar ze zeiden dat het meestal weer mee omhoog gaat met de groei van de
baarmoeder. Dus ik heb een extra echo gehad met 27 weken en met 32
weken.

Na die van 32 weken konden ze zien dat hij goed omhoog was gegaan.

Ik heb gelukkig helemaal geen enge bloedingen gehad.

En mijn zoontje is gewoon via de normale weg na 40 weken zwangerschap geboren.

Wel vond ik het allemaal erg spannend. En ik was ook moeier dan met
mijn andere zwangerschappen dus ik heb bewust wat rustiger aan gedaan.

Zo zie je maar, het kan ook anders.

Ik hoop voor jou dat het net zo loopt als bij mij.

Groetjes,

Vanessa

Hoi

Ik heb ook een voorliggende placenta gehad. Bij mij is het bij de eerste bloeding met 23 welken pas ondekt. met 28 weken en vele bloedingen later is onze dochter geboren. Ze doet het nu erg goed trouwens. De kans is met 20 weken nog erg hoog dat je placenta nog weg trekt. Een kennis van ons heeft ook met een volledig voorliggende placenta, toch de zwangerschap tot 38 weken kunnen volbrengen. haar kindje is wel via een keizersnee gehaald. ik hoop voor je dat alles rustig blijft en gewoon lekker rustig aan doen. Mijn dochter heeft verder nooit last gehad van de bloedingen, dus het heeft verder geen schade aan gericht.

groetjes sietske

Terug
Bovenaan