ervaring met voorliggende placenta?

wie heeft er ervaring met een voorliggende placenta? Ik hoorde dat er een redelijke kans is op bloedingen en dan misschien een opname in het ziekenhuis en soms zelfs een vroeggeboorte?
Ik ben nu 20 weken zwanger en de placenta ligt nog steeds voor de uitgang. Wat kan ik verwachten?
Frees

Hi Frees,

Ik heb zelf geen ervaring met voorliggende placenta (nog niet dat ik weet).

En een oud collegaatje van me had het en die is drie weken eerder bevallen en met een keizersnede. Ze moest veel eerder stoppen met werken en moest eigenlijk ziekenhuis opname hebben. Maar het Bronovo ziekenhuis, waar zij liep, had iets van een soort systeem dat ze thuis in de gaten kon worden gehouden. Maar ze had wel algehele bed rust. Een nicht van mij had het ook, zij had de eerste 3 maanden daardoor
veel bloedingen. Bij haar is het niet te vroeg geboren, mede doordat de
placenta op geschoven was waardoor ze ook geen keizersnede hoefde. En
dat het als nog een natuurlijke bevalling is geworden.

Dat is wat ik weet...

Liefs Silly

hoi,
ik heb (helaas) heel veel ervaring met voorliggende placenta(placenta praevia) bij mijn laatste zwangerschap had ik een voorliggende placenta met 14 weken lag deze al laag en met 20 weken via screenings echo lag ie ervoor dus voor een groorgedeelte over de baarmoedermond.
ik heb helaas vanaf het prille begin bloedingen gehad iedere week weer en met 22 weken ben ik letterlijk leegelopen en met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht ik heb uiteindelijk bijna 2 liter bloed verloren en vuistgrote stolsels (echt dramatische) en ik heb daarna maar liefst 3 maanden in het ziekenhuis gelegen met constant bloedingen en vele transfusie's,uiteindelijk ben ik met exact 35 weken via een spoedkeizersnede bevallen.