ervaring met zoogcompressen?

Hoi dames,

op dit moment ben ik 32 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Nu lees ik dat wanneer je borstvoeding gaat geven je zoogcompressen in huis moet halen en dat die soms ook al handig zijn voor de geboorte wanneer je lekt.
Mijn vraag is nu wie van jullie heeft hier ervaring mee?
Ik lees nl dat er verschillende soorten zijn: voor éénmalig gebruik en uitwasbare.
Wie weet wat beter of prettiger is? Wat was of is jullie ervaring?

Ik hoor het graag,

Tamar

Hoi. Ik heb bij mijn eerste van die zoogcompressen gebruikt die je eenmalig kunt gebruiken, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk vaak toch natte plekken had in mijn kleren, omdat het er gewoon doorheen kwam. Nou was dat vooral 's nachts en ik slaap altijd op mijn buik dus misschien dat het daaraan lag.. Ik heb ook weleens gehoord dat vrouwen gewoon zakdoeken pakken en die een paar keer dubbelvouwen. Die kun je ook gewoon uitwassen, en ik denk zelf dat die meer opnemen als een zoogcompres. Ik ga dat iig deze keer proberen..
Gr. Anne-Marie
31+3 zwanger van mijn tweede kindje

Ik heb wegwerp gebruikt van Natusan en die bevielen mij erg goed. Ik had overigens niet superveel lekkage, alleen als ik veel stuwing had ('s nachts) en dan lekte het niet door.

gr mama van MD

Hoi,

ik heb in het begin wegwerpzoogcompressen gebruikt. Daar zit een plastic laag in en daardoor droogden mijn borsten niet goed en kreeg ik heel erg last van tepelkloven. Toen heb ik navelbandjes doormidden geknipt en die gebruikt. Voor na deze zwangerschap heb ik wasbare zoogcompressen gekocht. Bij Prénatal van Anita. Die kosten over de tien euro per zes, maar werken wel. Hier zit geen plastic in. Geloof me, het is niet fijn om een half opgedroogd compress van je borst af te moeten peuteren als je kloven hebt.

Groetjes van Marloes

Hallo,
Bij mij gaan zoogcompressen altijd irriteren. Ik heb het bij de laatste (5e) weer geprobeerd, ik heb net na bijna 17 mnd het half lege doosje weggegooid. Ik gebruik het liefst grote zakdoeken, gewoon opgevouwen.
Francien

Ik heb de uitwasbare van Avent gebruikt en was hier erg tevreden over. Ze zijn idd duurder dan de wegwerpdingen, maar je doet er uiteraard langer mee en er zit geen plastic laag achter, dus ademt het.
Sil

Ik heb met de zoogcompressen van Etos goede ervaring. Maar als vraag en aanbod op elkaar is afgestemd heb je geen zoogcompressen meer nodig hoor. Ik heb slechte ervaringen met stoffen uitwasbare compressen. Ze zijn supergroot, vormen niet mooi op je borst en steken daardoor af onder je kleren. Geen gezicht! Niet kopen hoor  

Hoi,

ik bedoelde ook de zoogcompressen van Avent en niet van Anita.  Ik haal de namen door elkaar. Zwangerschapsdementie.

Mijn ervaring is dat je de wegwerpzoogcompressen ook door je kleding heen ziet.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan