Ervaring na verwijderen neusamandelen en buisjes plaatsen

Hi,

Volgende week worden er buisjes geplaatst en de neusamandelen verwijderd van ons bijna 2 jarig kindje.

Zijn er mensen welke ervaring hiermee hebben. En dan ben ik eigenlijk meer benieuwd of het echt heeft geholpen.

Hij heeft slaap abneu doordat er geen lucht langs zijn neusamandelen kan en vocht achter zijn oren zit. Dit zorgt voor vaak wakker schrikken om adem te happen en niet altijd zijn diepe slaap kunnen houden. We hopen dat dit ermee verbeterd maar benieuwd naar de ervaringen.

Bedankt!
 
Mijn neusamandelen zijn verwijderd toen ik een klein kind was. Ingreep herinner ik me niet als heel vervelend,ik had keelpijn toen ik wakker werd.
Ik mocht veel ijsjes eten (=feest), toen ik thuiskwam was er visite met cadeautjes voor mij (= weer feest) en kort erna was ik jarig dus weer visite met cadeautjes voor mij (= nog meer feest). Dus al met al een topherinnering voor mij ? 
Maar schijnbaar was ik echt altijd verkouden, dit was erna helemaal voorbij! 
 
Met neusamandelen verwijderen heb ik geen ervaring. Mijn dochter heeft met 16 maanden buisjes gekregen omdat ze al 8 keer in 12 maanden oorontsteking gehad heeft. Ik was best zenuwachtig maar het is me echt alles meegevallen. Ze ging helemaal overstuur de narcose in, pijnlijk om te zien, maar 5 minuten later mocht ik er weer bij en werd ze ookal weer wakker. Ze heeft ze nu bijna 4 maanden en geen oorontsteking meer gehad. ?
 
Onze kno arts verwijderd geen amandelen als de kindjes onder de 4 zijn omdat zij dan niet goed aan kunnen geven of het nog blijft bloeden. 


buisjes en zoutoplossing werkte bij ons redelijk. 
 
Zeker!!! Onze Luuk van 1,5 heeft deze ingreep pas ook gehad.

Het is echt een wereld van verschil, hij slaapt nog steeds niet best maar de benauwdheid en het gesnurk en gepiep en gehap naar adem is 100% weg.

Hij had ook chronische oorontsteking en is na de buisjes helemaal opgeknapt, een kind wat altijd ziek was en hangerig naar een kind die helemaal opleeft en de wereld wil ontdekken hoe moe die ook is hahahah.

Betreft de ingreep...de narcose is even zielig ...toen liet ik even een paar moeder tranen...de ingreep Is 5 min...uit de narcose zijn ze heel even een half uurtje van slag...maar met ijsjes in het ziekenhuis en kroelen was dat snel over. Ik moet zeggen onze Luuk is er verder niet ziek ofiets van geweest, na thuiskomst was hij eigenlijk gelijk weer levendig en 'niks aan het handje'...maar dat zal misschien per kind verschillen.

Nou heel veel succes voor jullie kleine, je maakt een goede keuze voor je kind!!!!

Veel liefs xxx
 
Terug
Bovenaan