Ervaring negatieve discongruentie, bovenbeen/arm te klein

Hey,

ik heb al veel gezocht over dit onderwerp maar kan niet hetzelfde vinden als me eigen situatie.

Tot zo ver loopt mijn zwangerschap meer dan voorspoedig, behalve maagzuur geen enkele zwangerschapssymptomen gehad. Wel heb ik een klein buikje (wat ik tot vervelends toe van familie hoor).

Om deze reden moest ik afgelopen week voor een groeiecho, het kindje zou te diep liggen om te kunnen voelen hoe groot het is. Het begon eigenlijk al heel raar, toen ik werd opgeroepen werd er gelijk gezegd volgens mij heb ik de verkeerd in het systeem want jij bent geen 31 weken zwanger. Daar moest ik wel even van slikken. Vervolgens is ze het kindje gaan opmeten, het hoofdje en buikje waren prima en het gewicht rond de 1800 gram. Echter toen ze het bovenbeentje ging opmeten was deze ver onder de lijn (p5?), het bovenarmpje is ook nagemeten en deze was ook te klein.

In de middag had ik toevallig weer een afspraak bij de verloskundige, deze hadden al een afspraak in het ziekenhuis voor mij gemaakt voor een uitgebreide echo. Heb aantal keer gevraagd wat het in zou kunnen houden maar kreeg geen duidelijk antwoord, alleen dat als het kindje niet goed groeit dat het begint met de armpjes en beentjes.

Heb op diverse fora gezocht en een aantal dingen gelezen over negatieve discongruentie maar dit had vooral met het buikje en hoofdje te maken.

Ik vraag me dus af of er iemand is die ongeveer hetzelfde als mij mee heeft gemaakt of mee maakt?
 
Niet ikzelf, maar wel in de familie een geval gehad van RCDP. Dit werd ontdekt tijdens de meting van armen/benen tijdens de echo. Deze waren ook te kort, en met groei liep hij achter.

Ik kan natuurlijk met geen mogelijkheid zeggen wat er met je kindje aan de hand is en ik kan ook niet bepalen of het ernstig is of niet... Ik hoop dat je snel terecht kan voor je uitgebreide echo en dat het allemaal mee valt! Sterkte!
 
Inmiddels de uitgebreide echo gehad. Het is eigenlijk alleen maar onduidelijker geworden. De placenta etc alles was goed, alleen de armpjes en beentje lopen 3 weken achter. Ze konden me ook totaal niet vertellen wat het zou kunnen zijn, alleen dat het geen skeletdysplasie is. Voor mij is het alleen maar verwarrender geworden. Over 2 weken weer een echo en ik hoop dat er dan groei waarneembaar is of dat ze me kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn.
 
Wat vervelend dat ze je niks kunnen vertellen zeg :-( kunnen ze met een bloedtest niet bepaalde dingen uitsluiten? Nog 2 weken wachten lijkt me echt killing... sterkte!
 
Hoi! Hoe is het toen bij jullie afgelopen? Wij hebben namelijk exact hetzelfde voor en maak me ook zorgen!
 
Terug
Bovenaan