Ervaring Nutrilon Forte 1

Ons zoontje is erg onrustig. Vooral 's nachts is doorslapen er niet bij. Als hij zijn nachtvoeding heeft gehad is hij het eerste uur nog wakker, echt klaarwakker, en twee uur later meld hij zich weer, weer klaarwakker!!! Zijn flessen drinkt hij achter elkaar leeg, en vaak komt hij na 3 uur al weer. Hij zit nu op 6 flessen van 135 cc, totaal 810cc dus. Hij weegt bijna 5 kilo, dus zou hij totaal ongeveer 750 cc mogen hebben. Maar we hebben echt het idee dat hij er te weinig aan heeft, omdat hij zo snel weer komt en heel onrustig is.

Nu willen we Nutrilon Forte gaan geven, vertrouwen in het cb heb ik niet, dus dit is puur een beslissing uit moedergevoel. Zin er hier mensen die hun kindje ook nutrilon forte geven en merken ze verschil met daarvoor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Wendy

Hoi Wendy,

Toen mijn dochter 5 kilo woog ben ik in overleg met het cb overgestapt op 5 voedingen van 150cc.
Ik moest toen om de 4 uur een flesje geven i.p.v. om de 3 uur, helaas haalde Felina het nooit om 4 uur tussen de voedingen in te laten.
Ik ben toen begonnen met nutrilon forte, en dit werkte perfect.
Ik ben begonnen met het om en om te geven met de standaard, dus de 1e fles forte, 2e fles standaard, 3e fles forte, 4e fles standaard en de 5e fles forte.
Felina heeft het hier een paar weken prima opgedaan, ze sliep langer, had geen honger meer na de fles en kon er met gemak 4 uur tussen laten.
Op een gegeven moment merkte ik aan haar dat ze als ze een fles standaard gekregen had ze gewoon nog honger had na de fles, toen ben ik helemaal overgestapt op de forte en dat heeft 3 maanden echt perfect gewerkt!!!
Toen Felina met 6 maanden begon met opvolgmelk had ik het idee dat ze veel te veel had aan de forte, ze had last van krampjes en kon geen boeren meer laten.
Ben dus inmiddels weer overgestapt naar de standaard, en dit gaat echt perfect.

Ik ben dus heel erg tevreden over de nutrilon forte, en mijn meisje deed het er echt perfect op.

Succes, met je beslissing!!!!

Groetjes,
Marjolein

Hoi,

Wij hebben onze zoon ook Nutrilon Forte gegeven en dit heeft zeker verandering gebracht. Hij huilde veel want hij had gewoon honger!!! Zielig toch. Ik vind dat kinderen geen honger hoeven te lijden. Je hoeft ze ook niet vet te mesten maar ze moeten gewoon tevreden zijn. Wij zijn volledig overgegaan op Nutrilon Forte en hebben dit volgehouden tot hij overging op Nutrilon 2.
Hij was een grote baby en had dit gewoon nodig!
Volgens mij zitten er niet eens meer calorieen in maar vult het gewoon beter.
Gewoon proberen!

Groeten Natasja

Wij hadden t zelfde probleem en hebben geen verschil gemerkt met nutrilon forte. Maak je niet te druk over teveel geven, ons kindje krijgt ook meer dan CB-standaard, maar groeit 'normaal'. Gewoon eens wat meer proberen. Dat werkte bij ons goed.

Succes,
Bolbuikie

Hoi
Onze zoon Thijs (nu bijna 7 maanden) krijgt ook al een hele tijd nutrilon forte, nu de nr 2. Bij hem merkte ik echt verschil, had veel midner snel honger dan met de normale voeding.
Wat bij hem ook goed hielp, was dat hij wat langer over de fles deed. Hij deed eerst altijd maar 10 minuutjes over een fles. We zijn er toen mee begonnen om m halverwege even te latten stoppen (speentje geven) en dan weer verder.
Werkt net als bij volwassenen: hoe langzamer je eet (goed kauwt etc) hoe langer verzadigd gevoel. Bij baby's werkt dat net zo, en hun zuigbehoefte is dan ook wat langer wat minder, omdat ze langer over d efles gedaan hebben.
Als tussendoor stoppen niet helpt, zou je of een kleinere speen kunnen gebruiken, of nutriton door de fles kunnen doen. daar wordt t wat dikker van, maar geeft bijan geen extra calorien.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan