Ervaring Nutrilon Forte 1

Ons zoontje is erg onrustig. Vooral 's nachts is doorslapen er niet bij. Als hij zijn nachtvoeding heeft gehad is hij het eerste uur nog wakker, echt klaarwakker, en twee uur later meld hij zich weer, weer klaarwakker!!! Zijn flessen drinkt hij achter elkaar leeg, en vaak komt hij na 3 uur al weer. Hij zit nu op 6 flessen van 135 cc, totaal 810cc dus. Hij weegt bijna 5 kilo, dus zou hij totaal ongeveer 750 cc mogen hebben. Maar we hebben echt het idee dat hij er te weinig aan heeft, omdat hij zo snel weer komt en heel onrustig is.

Nu willen we Nutrilon Forte gaan geven, vertrouwen in het cb heb ik niet, dus dit is puur een beslissing uit moedergevoel. Zin er hier mensen die hun kindje ook nutrilon forte geven en merken ze verschil met daarvoor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Wendy

Hoi Wendy,

Wij zitten hier met precies hetzelfde! 2 uur na een fles van bijna 150 cc gewone nutrilon meldt onze Nathan zich alweer. Ik geef gekolfde melk in een fles en 1 x per dag nutrilon. Ik ben op dit moment de borstvoeding aan het afbouwen. Ik wacht heel even mijn bezoek aan het CB over 1,5 week af maar had dezelfde vraag over Nutrilon Forte. Mocht je het gaan proberen dan hoor ik graag je ervaringen!

groetjes Kim

Hallo,

Ook wij dachten dat Thijmen een heel hongerige baby is en hebben daarom ook Nutrilon Forte aangeschaft, achteraf bleek dat hij dezelfde signalen vertoont bij krampjes als bij honger. Wij hebben het dus verkeerd ingeschat.

Ik wil niet zeggen dat jullie het verkeerd inschatten maar meestal zo'n 2 uur na de voeding komt het in de darmpjes aan, dus in jullie situatie zou het ook heel goed kunnen.

Wij hebben op een gegeven ogenblik Sab Simplex gebruikt tegen de krampjes.
Het middel werkt zo goed dat Thijmen er van aan de diarree raakte en heel veel gasvorming kreeg. Hij kon die alleen kwijt door hele dikke scheten te laten die hem echt pijn deden. Wij hebben besloten ermee te stoppen en de krampjes voor lief te nemen, het is ten eerste al veel minder en het gaat vanzelf over.

Groetjes Marieke

Daniel is een gulzige drinker en komt ook vaak elke 3 uur. Hij weegt 5,5 kilo en krijgt 6-7 flkessen per dag van 135 ml. Ik geef hem gewoon nutrilon. Krampjes heeft hij soms en ook we zuigbehoefte, dan neem ik hem bij me met een speentje. Ik denk dat je niet te snel moet overstappen op andere voeding of jhbpitmeel, tenslotte moet je kindje wennen aan de voeding.
Verder voed ik hem eigenlijk op verzoek, als hij honger heeft krijgt hij. Hij is nooit over de liter per dag gegaan en dan kan het volgens mij geen kwaad. Met borstvoeding regelt het kind het toch ook zelf?
Als je kind de eerste maand een kilo aankomt en je geeft borst zeggen ze op het cb: dat is mooi, jij geeft zeker slagroom. Maar als je fles geeft en ze komen zoveel aan zeggen ze dat je ze overvoert  Nou laat t kind het zelf maar regelen, het zegt allemaal niks....

Succes
Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan