Ervaring Organon gevraagd!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik hoor hier niet (ben 12 dagen geleden bevallen), maar heb even een vraag.
Omdat ik net bevallen ben moet ik natuurlijk binnenkort weer aan anticonceptie gaan denken.
Nu lijkt me Organon (dat staafje in je arm) wel iets, omdat je dan de 1e 3 jaar nergens aan hoeft te denken.
Nu ben ik alleen erg benieuwd naar jullie ervaring.
Hoe vonden jullie het plaatsen?
En zijn jullie er enthousiast over of zou je het nooit meer nemen?
Groetjes Anne mama van Evi (21mnd) en Daan (12dgn).

Op internet zijn hier vast wel ervaringsverhalen over te vinden. Het enige dat ik ervan weet, is dat als de arts het dingetje heel precies moet plaatsten, omdat het anders niet werkt. Er zijn rechtszaken hierover geweest (vrouwen die ongewild zwanger raakten door verkeerde plaatsing).
Als je geen zorgen wilt hebben over anticonceptie, waarom kies je dan niet voor een spiraaltje? Deze blijft maar liefst 5 jaar zitten.

Groetjes, Dee

ik ben niet zo voor bv in combinatie met horomonen je kindje krijgt toch hormonen binnen.
Spiraaltjes ben ik al helemaal niet voor, als er een bevruchting plaats vind (bij Mirena is dat zo) wordt die afgebroken (ik ben absoluut anti arbortus enzo).
Een gewone spiraal doet dat helemaal!

succes met je keuze

(wij sexen trouwens met condoom...) (totdat ik de 2e heb gehad en dan gaat de knoop erin bij mijn husband!) (hihi)

Je bedoelt wsch de implanon?
Bedenk goed waar je aan begint en als je er voor kiest, laat het doen bij iemand die het vaker heeft gedaan. Als ie niet goed wor ingebracht, is hij niet helemaal betrouwbaar (is zelfs een huisarts voor aangeklaagd zodat ie de kosten van het kind tot zijn 18e jaar moest betalen!!)

Groetjes,
Gyöngy

Ik zou niet kiezen voor de Implanon. Het plaatsen moet heel precies gedaan worden, wil de werking goed zijn. Verder heb ik wel eens gehoord dat toen een vrouw ervan af wilde, dat het staafje niet terug te vinden was. Het staafje moest toen bij een chirurg verwijderd worden. Ik heb ook van goede ervaringen gehoord. Meerdere vrouwen zijn tevreden, en het werkt natuurlijk 3 jaar. Dus 3 jaar geen om kijken naar. Ik zou zelf eerder voor het spiraaltje Mirena kiezen.Werkt 5 jaar lang. Zorgt ervoor dat er geen sljmvlies opgebouwd wordt, zodat er ook geen innesteling plaats kan vinden. Verder wordt het slijmvlies in de baarmoederhals dikker, zodat de zaadcellen geen kans hebben om de baarmoeder te bereiken. De keuze is natuurlijk aan jou.
Groetjes.

Hoi
Ik heb voor mijn zwangerschap implanon gehad, altijd super tevreden. het zetten en weghalen viel erg mee en ik had minder last van de hormonen
groetjes

Terug
Bovenaan