Ervaring pants /luiers

Hoi mama’s!

Een vraag aan jullie; wat is jullie ervaring met pants ipv luiers?
Houden pants eventueel doorlekken beter tegen of?

Hoor heel graag jullie ervaringen ?

Hi,

Houdt doorlekken niet tegen maar het is wel veel handiger om aan te doen als je een kind hebt dat niet meer liggend verschoond wil worden. Wij gebruiken het al vanaf 1,5 jaar!

Bij onze dochter wel! Wij gebruiken de pants van pampers voor de nacht en die zijn 's ochtends echt heeeeelemaal volgezogen maar lekker nauwelijks door. Alleen als alle vezels verzadigd zijn en er echt niets meer in past ?
Ik denk dat het bij haar vooral te maken heeft, dat deze luiers vrij smal zijn en goed elastiek in zit. Dus ze sluiten heel goed aan bij onze smalle, lange dochter en blijven goed zitten als ze beweegt. Dus lekken gebeurt alleen als ze echt verzadigd zijn. Dus is zeker het proberen waard, als je het mij vraagt. Hoeft natuurlijk niet per se pampers te zijn, maar die werken bij ons dus het beste ivm de pasvorm. Overdag gebruiken we gewone luiers (van een b-merk) en dat gaat prima. 

Ah, dank jullie! ?

Mijn dochter is momenteel 5 maanden en we gebruiken in de nacht nu Pampers baby dry, werkt al beter dan de premium protection die we overdag gebruiken maar nog niet helemaal voldoende. ☺️

Wij zijn er geen fan van. Vooral met poep vind ik ze erg onhandig. Wij hebben ze wel geprobeerd, maar het hielp niet tegen doorlekken. Alleen bij het zindelijk proberen te maken vind ik ze wel handiger dan gewone luiers maar zover is het nog niet. Wij gebruiken sinds kort Albert Heijn luiers en die lekken een enkele keer door.

Die van pampers lekker ‘s nachts bijna niet door, die van kruidvat zijn super snel vol, zelfs overdag ziet het er bij mijn peuter soms uit alsof ze een mega dikke drol heeft gedraaid, terwijl het dan gewoon een plasje was. Ik vind het verwijderen van alle kleding vaak meer gedoe, dus gebruik heel vaak gewone luiers, zeker ook bij uitstapjes (geen broek, schoenen etc uit hoeven doen), maar we hebben ook broekjes in huis, want juist bijv in het zwembad vind ik het ideaal dat ze er zo in kan stappen. En ‘s nachts die van pampers, maar dat is omdat al het andere doorlekte, voor overdag vind ik ze veeeeeel te duur.

Dank je wel voor jullie reacties! :)

Helaas gebruik ik nu dus al Pampers, en die lekken regelmatig wel gewoon door in de nacht, 10/11 uur redden ze in ieder geval zeeeker niet ?

Mijn ervaring is dat de broekjes niet minder lekker dan de plakstrip luiers. Wel zijn ze veel handiger ;). Gebruikte ze gelijk vanaf maat 3 (dochter toen zo'n 4 a 5 maanden). Ga ze nu bij mijn zoon weer gelijk gebruiken als ze passen!
Lees over onhandig met poep, dit ervaar ik niet. Broekjes scheur je gewoon langs de zijkant open en dan verschoon je als een gewone luier.
Tip: als je weg gaat van huis en moet verschonen is het wel handig om plakstrip luiers bij te hebben. Dan hoef je niet steeds broek en schoenen volledig uit te trekken om een nieuwe luier aan te doen.

Bij doorlekken werkte bij ons de Zwitsal luiers (plakstrip zijn dat). Had toen een maatje groter besteld en werkte helemaal top. Huggies werken ook heel fijn i.v.m. de elastische band aan de achterkant (sluiten goed aan).
Bij mijn dochter wel gelijk terug overgestapt op de broekjes in de nacht toen het weer kon ;).

Terug
Bovenaan