Ervaring pre verbale logopedie?

Hi!

Mijn zoontje van 5 maanden wilt sinds 2,5 maand niet meer uit een flesje drinken . Ik oefen elke dag ook op een speelse manier en zelfs met kunstvoeding erin , maar hij wil lid er alleen maar via d’r borst drinken … iemand ervaring met een prof hiermee ? En hoe lang duurde het voordat het effect had ?

Na drie maanden stopt de zuigreflex. Ik ken mensen die begeleiding hebben gehad, om de juiste truc te vinden de zuigreflex te reactiveren. Ik weet niet of dat logopedie was of een lactatiekundige of nog wat anders.
De uitkomst klinkt best wel raar, maar om de baby's zuigreflex te reactiveren, moest hij uit zijn comfortzone. Panty over de speen, plus bij met zijn rug tegen je buik vasthouden. Ik weet niet in hoeverre er dan nog begeleiding is geweest, om die reflex tot nieuwe gewoonte te laten worden.

Maar met 6 maanden ga je ook het vast voedsel opbouwen, en dus de flesvoeding afbouwen.

Verder is het belangrijk, als je de baby uit de fles wil leren drinken, dat mama's borsten niet in de buurt zijn.
Die vinden de meeste baby's namelijk heel veel beter dan een fles. Dus, ervan uitgaande dat jij de mama bent, laat het oefenen aan de papa over.

Terug
Bovenaan