Ervaring slaaptraining Snuggles and Dreams

<p>Hoi allen,</p><p> </p><p>Wij gaan dit weekend beginnen met een slaaptraining van snuggles and dreams. Ons zoontje is 14 maanden en nooit echt een goede slaper geweest snachts, ook ivm buikkrampen die hij heel lang heeft gehad (en soms nog). In het dealen hiermee, en onze eigen pogingen zelf ook zo min mogelijk slaap te verliezen zijn er wat slaapassociaties ingeslopen. Als hij wakker wordt snachts gaat hij niet terug slapen voordat hij er even uit is gehaald en wat water krijg uit een flesje en er even met hem in de armen wordt rondgelopen. Hij heeft ook een speen. Hij wordt steeds vaker wakker de laatste tijd (logisch, want hij heeft nog niet geleerd zelf verder te slapen) en het begint ons een beetje op te breken. In de slaapgids wordt geadviseerd meteen met alles te stoppen (fles, dragen en speen), maar ik twijfel over de speen. Is er iemand die op deze manier slaaptraining heeft gedaan en wil vertellen hoe dat ging? Hij valt overdag en savonds wel zelfstandig in slaap, het gaat echt om de nachten</p><p> </p>
 
Die van mij 1 jaar en ik herken dit , die van ons slaapt tussen ons in vanaf wanneer het niet gaat zo breekt onze nacht niet want hij slaapt dan goed door wij ook we hopen daar van zelf over is maar foor dat wij niet in nacht heen weer lopen hebben we dat al niet
 
Zover ik weet van S&D raden zij dit bij 14 maanden niet meer af, omdat het kind dan zelf de speen kan bedienen. Pas weer rond de leeftijd van 2. Daarvoor tussen 4-8 maanden uit m'n hoofd. Dus ik zou je niet druk maken wellicht standaard stuk tekst en nog niet op je kind gebaseerd. Succes!
 
ik zou met de speen niet stoppen. Je kindje is geoot genoeg om deze zelf te pakken dus kan misschien net nodig zijn om zelf weer in slaap te vallen snachts. Hier trouwens ook eentje van 13 maanden die snachts gewoon tussen ons in gaat om verder te slapen. Zo komen wij ook nog aan onze slaap toe. Andere 3 kids ook altijd zo geweest en ze slapen uiteindelijk allemaal netjes in hun eigen bed. Ik maak me er dus niet zo’n zorgen om.
 
Dank!! Ik ga de speen inderdaad behouden dan
hier eindigt hij ook steevast bij ons in de cosleeper hoor :D Dat vind ik ook niet erg, maar hij wordt daar helaas ook steeds wakker, dus wil voornamelijk van die slaapassociaties af. Waar hij dan uiteindelijk slaapt maakt me niet uit =)
 
 
Hier erg positieve ervaringen met snuggles and dreams. Diverse slaapgidsen gekocht en heb daar veel baat aan gehad. Er zo door geïnteresseerd geraakt dat ik nu zelf een opleiding volg. Qua speen is dit het makkelijkst af te leren tussen 4-8 maanden, zoals anderen al zeggen kan je kindje het speentje zelf pakken als die uit is. De andere associaties wel in een keer trainen. Je kunt het speentje ook weglaten maar dan zal het iets langer volhouden zijn. Succes!
 
Terug
Bovenaan