<p>Dag allen,</p><p>Met 32.5 week zwangerschap werd bij mij een hoge bloeddruk geconstateerd. Sindsdien ben ik gelijk gestart met 3x500 mg methyldopa. Gelukkig is de bloeddruk tijdens de zwangerschap daardoor heel mooi stabiel gebleven en nooit meer te hoog geworden. Vorige week dinsdag ben ik bij 40w1d bevallen van ons prachtige dochtertje. Nu had ik verwacht dat als de zwangerschap klaar was, mijn bloeddruk ook meteen weer goed was. Nou is die nu steeds rond de 120-130 / 85-90. Opzich prima waardes, maar de onderdruk is nog wel licht verhoogd EN daar komt bij dat ik dus nog steeds die medicatie slik waardoor de bloeddruk dus ook daar nog door beïnvloed wordt (dus lager). Ik moet nu van de verloskundige dus ook nog medicatie blijven slikken en moet eind van deze week naar de huisarts om daarmee te overleggen hoe ik kan gaan afbouwen. Ik merk dat ik er best wel van baal dat mijn bloeddruk niet gelijk daalt, ik wil namelijk absoluut geen hoge bloeddruk houden met oog op risico van hart- en vaatziekten.</p><p>Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoe deden jullie dit?</p>