Ervaring stoppen bloeddruk medicatie na zwangerschap?!

<p>Dag allen,</p><p>Met 32.5 week zwangerschap werd bij mij een hoge bloeddruk geconstateerd. Sindsdien ben ik gelijk gestart met 3x500 mg methyldopa. Gelukkig is de bloeddruk tijdens de zwangerschap daardoor heel mooi stabiel gebleven en nooit meer te hoog geworden. Vorige week dinsdag ben ik bij 40w1d bevallen van ons prachtige dochtertje. Nu had ik verwacht dat als de zwangerschap klaar was, mijn bloeddruk ook meteen weer goed was. Nou is die nu steeds rond de 120-130 / 85-90. Opzich prima waardes, maar de onderdruk is nog wel licht verhoogd EN daar komt bij dat ik dus nog steeds die medicatie slik waardoor de bloeddruk dus ook daar nog door beïnvloed wordt (dus lager). Ik moet nu van de verloskundige dus ook nog medicatie blijven slikken en moet eind van deze week naar de huisarts om daarmee te overleggen hoe ik kan gaan afbouwen. Ik merk dat ik er best wel van baal dat mijn bloeddruk niet gelijk daalt, ik wil namelijk absoluut geen hoge bloeddruk houden met oog op risico van hart- en vaatziekten.</p><p>Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoe deden jullie dit?</p>
 
Ik had zwangerschapsvergiftiging en slikte ook medicijnen, lebetalol ofzo (weet niet meer hoe je het schrijft). Ik dacht ook nou zodra de baby eruit is, is dat wel klaar. Nou niet dus. Mijn medicatie was ook nog een paar keer opgehoogd tijdens de zwangerschap. Ik dacht dat ik 3x per dag 300mg slikte. Maar weet het niet meer zeker, is al bijna 8 maanden geleden haha. Ik moest elke 2 weken naar de huisarts voor mn bloeddruk en hij vertelde dan hoeveel ik mocht afbouwen. Heeft dus wel 2/3 maanden geduurd voor ik klaar was met die medicijnen.
Dus ik zou wel zeker hun adviezen volgen. Lastige is dat je zelf totaal niet door hebt dat je bloeddruk te hoog of goed is. 
En gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Gewoon rustig medicijnen afbouwen, komt wel goed! 
 
Hoi!
 
Allereerst gefeliciteerd met de kleine spruit!
ik heb 1,5 jaar geleden 4 dagen na mijn bevalling nog zwangerschapsvergiftiging gekregen. Na de ruggenprik was de bloeddruk genormaliseerd en 3 dagen erna begon hij weer wen beetje op te lopen. De 4e dag ineens 205/115. Uiteindelijk heb ik 8 weken nog medicijnen geslikt, tot de bloeddruk stabiel rond de 130/85 zat, uiteindelijk zakte hij na het stoppen nog wat verder en is hij tegenwoordig meestal tussen de 115/120-75/80.
Rustig aan afbouwen op advies van de huisarts, uiteindelijk komt het wel goed ?
 
Terug
Bovenaan