Ervaring uitslag geen zaadcellen aanwezig (azoöspermie)

<p>Wij hebben net van de huisarts uitslag van het spermaonderzoek gekregen met als uitslag dat er geen zaadcellen aanwezig waren. We mogen pas over 3 weken naar de uroloog voor verder onderzoek maar ik weet niet wat ik kan doen om tot die tijd rustig te blijven. Mensen met ervaring en van deze uitslag en of behandelingen hier?  </p>

Ach wat ontzettend vervelend voor jullie! Dat zal best een schok zijn. De zaadproductie van mijn man was ook niet best, maar iets vab 30-40 goede zaadcellen maar dat was genoeg voor ivf. Hoop dat er nog opties zijn voor jullie. Dat zouden jullie vast gaan bespreken dan over drie weken. Maar sorry, geen advies verder. 

Was het een standaard onderzoek? Dus kwakje in een potje afleveren? Want er is nog meer mogelijk om uiteindelijk zaadcellen te verkrijgen en dan door middel van IVF (of ICSI) zwanger te worden.
Dat stelt je misschien iets gerust.

Ja klopt standaard onderzoek. Moeten we nu nog een keer en als er dan nog steeds 0 zijn dan gaan ze kijken of er wel zaadcellen aangemaakt worden. Dan zou er inderdaad nog iets mogelijk zijn. 

Hey,
wat vervelend nieuws zeg pff. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar iemand uit een groepsappe had hetzelfde meegemaakt. 
ze hebben toen later een operatie gedaan bij haar man en daar bleken helaas geen zaadcellen aanwezig te zijn. Heel vervelend nieuws voor haar. Daar hield het toen voor hun op. Ik wil je nu niet bang maken, maar wilde de ervaring delen omdat je er natuurlijk naar vroeg.

Wat ongelofelijk klote! Ik ken iemand in mijn omgeving die dat had, maar haar vent had vroeger een zwaar ongeluk gehad waarbij zijn rug is beschadigd. Ze zijn overigens niet verder gegaan met een behandeling, want ze zijn inmiddels uit elkaar.

Wat onwijs schrikken voor jullie! Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk bleek het bij mijn vriend mogelijk om via een operatie (PESA/TESE) zaadcellen te verkrijgen. Daarna hebben we dmv ICSI een zoon en dochter mogen krijgen. 
In veel gevallen is er met medische hulp nog iets mogelijk. Houd dus zeker moed! 

Terug
Bovenaan