Ervaring uitstrijkje tijdens zwangerschap?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben 15 weken zwanger en heb soms bruin verlies. 1x wat roodverlies gehad. Doordat 't toch af en toe terugkwam ben ik doorgestuurd naar 't ziekenhuis. Hier hebben ze infectieskweken en uitstrijkje gedaan. Tijdens het afnemen van beide bloedde het direct.</p><p>Maar ben nu zo bang voor de uitslag. </p><p>Hebben jullie ervaring ermee? Ook met bloeden tijdens afname? </p>
 
Hoi! 
Ik heb ook een uitstijkje laten maken tijdens het begin van de zwangerschap (was standaard in het land waar ik toen woonde). De uitslag was goed, maar het was dus ook routine onderzoek. Dus kan je niet veel meer hierover vertellen. 
Maar ik bloedde ook na het uitstrijkje, wat heel normaal is! Dat kan altijd gebeuren, maar als je zwanger bent nog eerder omdat de baarmoedermond beter doorbloed is. Dus heel normaal! 
 
Ik werk als doktersassistente en neem ook afstrijkjes af (niet bij zwangeren overigens). Veel vrouwen hebben hierna bloedverlies omdat je toch de slijmvliezen etc wat irriteert. In je zwangerschap heb je een sterkere doorbloeding waardoor je nog sneller bloed. Dus wat dat betreft is het niet gek.

Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt!!
 
Terug
Bovenaan