ervaring vakantie en allergie

Hallo mama's/papa's,

Wij gaan begin september op vakantie en nu vroeg ik me af of er hier ouders zijn die ervaring hebben met op vakantie gaan met een kindje met een allergie.

Mara heeft een koemelkallergie maar eet al redelijk gevarrieerd. Groente, fruit, sap, rijstwafel, vlees, brood en bv.

Voor die tijd hebben we ook vis en pasta, rijst geprobeerd dus nog wat extra's.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring, tips enz.

groetjes joyce mama van Mara
 
hoi joyce,

Ik kan je jammer genoeg hier geen antwoord op geven, want ik zit met het zelfde probleem, ik ga zelf ook eind augustus met vakantie en mijn mannetje heeft ook een voedsel allergie, heeft exzeem op zijn armen en ruggetje en op zijn boven beentjes.
dus ik lees met je mee.

gr. wendy
ps: alvast een hele fijne vakantie.
 
Hoi Wendy,

Hoe oud is jou zoontje?
Waar gaan jullie heen?

Ik heb zelf wel wat ideeen maa had gehoopt op ervaring dan weet ik wat me te wachten kan staan.


Groetjes
 
Met Mika zijn we in mei 2 weekjes weg geweest naar Malta. Ik had 2 potjes groente en fruit mee voor de zekerheid. Er waren daar volop potjes te koop, en er stond ook duidelijk op of er melk inzat of gluten. Geen probleem dus. Alleen vond Mika de potjes niet lekker, maar in NL ook niet. Dus veel heel veel bv gedronken. Ik maak zelf nl altijd vers klaar thuis. Daar zijn wij veel uit eten geweest en heeft hij van ons bord mee gegeten. Dat was wel lastiger, want in veel gerechten zat wel iets van een koe verwerkt. maar als ik vroeg om erop te letten met bereiden was men heel behulpzaam.
Mij is het reuze meegevallen dus voor de volgende keer zie ik geen beren op de weg.
Groetjes, Ingrid mama van Mika (
 
Hoi Wendy,

Krijgt jou zoontje veel last van de allergie?

Mara krijgt nog bv dus dat word de hoofdmaaltijd. Maar ja met 10 maanden wil ze natuurlijk ook meer.
Dus groente kopen en koken we daar.
Ze krijgt vanaf het begin vers en lust geen potjes. (was nu wel makkelijk geweest) Als er nog geen geprakt eten gegeven word gaat de staafmixer mee. (voor de zekerheid)
Fruit is daar natuurlijk volop te koop.
We hebben een restaurant bij het hotel dus informeer ff hoe het brood daar bereid word is dat met melk dan neem ik zelf een heel brood mee en vraag of het in het restaurant in de vriezer mag.
Rijstwafeltjes neem ik ook mee want ze mag alleen degene van bambix. Ook liga neem ik mee.
Sap neem ik 1 flesje mee doe je lang mee en anders is daar altijd rosvicee te koop.
Verder ben ik aan het uitproberen nu de soja als ik dat eet reageert ze goed ze heeft wat soja vla gegeten en dat was ook wel aardig. (klein beejte uitslag)
Nu volgende week vis. Eerst ik vis als ze daar goed op reageert krijgt ze ook vis. En hopelijk ook voor de vakantie schaaldieren geprobeert bij mezelf.
Verder word er zoveel in olijfolie gebakken en niet in boter.
Op haar brood doe ik wat jam of appelstroop of droog (vind ze ook nog lekker.)

Zo dat was een verhaal ik weet niet wat jou mannetje eet zoal misschien heb je er wat aan. En er zijn denk ik overal wel potjes (babys daar moetne ook eten toch) alleen waarschijnlijk anders van smaak.

Ingrid,
He hoi we hebben een pc crash gehad alles is nieuw maar ben je e mail adres kwijt.
Inderdaad laat ik mara ook van mijn bord meeeten hoor (gaan ook lekker veel uit eten.) Anders kook ik als ze slaapt neem het mee naar het restaurant en vraag of ze het opwarmen en eten we samen.

Als je nog wilt mailen. thijs@levally.com

Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan