Ervaring venkelthee

Hoi meiden,

Wat zijn jullie ervaringen met venkelthee!!!! Hebben de babies minder krampen en hebben ze sneller ontlasting???

Tevens vraagje over het warme weer wat eraan komt. Gaan jullie meer vocht geven aan jullie kind?

Gr Amber en Xavio 9-5-06
 
goede morgen,

Toen mijn dochter nog baby was had ze ook erg last van buikkrampjes...
Nu is ze inmiddels 21 maanden..
Ik maakte mijn voeding altijd voor de hele dag klaar...
Ik had dan een litermaat met bv 620 cc water ( maakte ik aan met venkelthee)
en dan bv 23 scheppies nutrilon...
Mijn dochter had een stuk minder last van kramp en ontlasting ging soepeler..
Als mijn dochter hele erg buikkramp had gaf ik haar 50 cc venkelthee uit een flesje..
Mijn ervaringen zijn er goed mee...

Het kan geen kwaad om jou kindje extra vocht te geven met warm weer..
Vanaf 4 maanden gaf ik mijn dochter roosvicee dit omdat ze diksap erg vies vond..
Ook kan je thee proberen of gewoon water...

succes, groetjes mama van lieke
 
hallo
mijn dochter is bijna 7 maanden en ze had ook altijd erg last van krampjes en ze kon niet poepen (dit gaat nog steeds mooeizaam)
ik gaf haar borstvoeding en elke dag beetje venkelthee uit flesje
eerst accepteerde ze dit maar later vond ze het niet lekker meer toch probeerde ik haar elke dag ervan te laten drinken nu sinds ruim 2 maanden krijgt ze flesvoeding en dit maakte ik eerst ook aan met venkelthee dan had ze geen keuze hihi of ze had honger of ze dronk het op
dit werkte goed nu krijgt ze elke dag duphalac door haar melk dat is een soort laxeermiddel in vorm van een dikke siroop, dit middel kun je gewoon bij etos kopen en is ook voor kleine baby's
ik gebruik het drie dagen dan drie dagen rust en dan weer....
ik ga volgende week met mijn dochter naar spanje en oefen flink met extra vocht omdat het zo warm is daar meer vocht is altijd goed met warm weer!!
wat diksap of roosvicee of gewoon water
succes verder!!!
groetjes chantal mv kayleigh
 
Hier geen ervaring met venkelthee omdat mijn zoontje het niet krijgt. Het blijkt namelijk helemaal niet goed te zijn voor een klein kindje. Kijk maar eens bij de waarschuwing van het voedingscentrum: voedingscentrum over venkelthee

Er zitten stofjes in venkel die inmiddels verboden zijn om aan voedsel toe te voegen. De enige reden dat venkelthee nog wel mag, is dat de stofjes er van nature al inzitten. Maar daarmee is  het nog steeds  niet goed voor een kindje.

Groetjes,
Helena
 
Hoi Amber,

Mijn dochter van nu 9 weken oud, heeft ook veel last van krampjes.
Op advies van het cb heb ik haar bij elke voeding een thee lepetje venkelwater gegeven.
Helaas werden de krampjes hierdoor alleen maar erger.
Nu gebruik ik cinababy van vsm, dit werkt goed.
Cinababy is te koop bij iedere drogist, en mocht je venkelwater willen proberen dan kan je dat kopen bij de apotheek.

Omdat mijn dochter nog te klein is voor diksap of roosvicee geef ik haar met warm weer regelmatig 20cc afgekoeld gekookt water of mineraal water in een flesje.

P.s. De voeding aanmaken met mineraal water i.p.v. kraanwater wil ook nog weleens werken tegen krampjes.

Succes!!!!

Groetjes,
Marjolein
 
hallo

dat van dat bronwater klopt
ik was dta vergeten erbij te zetten maar ik gebruik nu bar leduc in plaats van afgekoeld gekookt water en dat scheelde al enorm,
de ontlasting is stukken minder hard het is moeizaam anders gebruikte ik dat duphalac niet maar al een stuk beter
oja die duphalac heb ik op advies van huisarts gekregen maar ik moest het zo min mogelijk gebruiken zei ie niet langer dan drie dagen achter elkaar!
succes liefs chantal
 
Terug
Bovenaan