Ervaring / verschil nexium (esomeprazol) en omeprazol

<p>Hallo allemaal,</p><p>Even een vraagje.</p><p>Na veel onrust en onrustige nachten (Lees: iedere 20 minuten krijsend wakker) heeft vorige week de huisarts nexium (5mg) voorgeschreven. We geven dit rond 17.30. Sindsdien is ons mannetje ‘s nachts weer rustig en slaapt nagenoeg het klokje rond. Fijn voor hem! Echter lijkt de medicatie na 12 uren weer wat uit te werken waardoor ik opnieuw naar de huisarts ben gegaan. Die wilde 2x daags 5mg voorschrijven maar apotheker was hier niet akkoord mee. (Lekker dan..) Het zou niet mogen, volgens de huisarts wel. Goed, ik weet het ook niet, lees er verschillende dingen op, op internet.</p><p>in overleg hebben ze nu omeprazol substantie voorgeschreven (2x daags 4 mg). Ik kan dit pas maandag ophalen maar ben nieuwsgierig naar ervaringen.... Zou graag willen dat het goed blijft gaan en we niet terug hoeven naar veel onrust en horror nachten.</p><p> </p><p> </p>
 
Wat fijn dat de nexium helpt! Al is het alleen maar voor de nacht maar idd de hele dag zou nog fijner zijn. Geen tips, zijn hier zelf ook nog zoekende in. Hoe oud is jullie kindje en wat weegt hij?
Even interesse omdat het bij ons nog weinig lijkt te doen en wij van een 10mg zakje de helft mogen geven dus ook op 5mg zitten.

Vond het sowieso dubbel om te geven want eigenlijk staat erop vanaf 5 kg en 1 jaar. Maar de kinderarts heeft het voorgeschreven dus hopen dat het geen kwaad kan. Niks doen was gezien de heftigheid van de klachten ook geen optie..
 
Hoi Hoi
 
Mijn kereltje, nu bijna 10 maanden, gebruikt ook al mmmmaaaaannndennn nexium. Eerst mochten we maar half zakje, maar dat leek niet voldoende. Dus heel zakje gegeven verdeelt over 2 momenten. Ochtend en avond. Dat hielp stukken beter. Het is nooit helemaal weggegaan, maar nu dat hij zit geven we hem nog half zakje iedere ochtend. Hij had vooral erg veel last van maagzuur wat omhoog kwam. Geen heftige reflux. En je merkt dat het vooral weg aan t gaan is doordat hij meer zittend doet. 
 
Gewoon doen wat je mamahart je zegt. Nexium kan echt geen kwaad! Dat heb ik wel 1001 keer aan huisarts gevraagd. 
 
 
@rozenmeisje
Een hele zoektocht hé... Ons zoontje is 5 maanden en weegt 7 kilo; hier dus inderdaad ook 5mg, 10mg mag dus niet van de apotheker....
 
@MamaVanJMR
Bijzonder hé dat er verschillende verhalen over gaan.. ik ben bijna een beetje bang gepraat door de apotheek en de huisarts beweegt dus uiteindelijk mee.
ons zoontje ook voornamelijk van maagzuur; spugen heel af en toe.
op mijn zakje Nexium staat Esomeprazol! Dat schijnt dus wel iets anders te zijn dan omeprazol :)
 
Terug
Bovenaan