Ervaring zwanger na EUG

Hoi, zijn er dames met ervaring in het zwanger worden na een EUG? Ik hoor graag jullie verhaal.

Afgelopen april besloten mijn man en ik dat we klaar waren voor een kindje. Op 9 mei - uitgerekend moederdag - had ik mijn eerste positieve test in handen!

Rond 17 mei begon ik oud bloed te verliezen. Dit werd gedurende de week steeds meer. Ook kreeg ik pijn in mijn buik, rug en tussen de schouders. Tja, eerste zwangerschap - je hebt geen idee natuurlijk. Op 20 mei toch maar met de verloskundige gebeld, waar ik eigenlijk direct langs kon komen.

Mijn baarmoeder was leeg. Toen ging het eigenlijk allemaal heel erg snel. Ik moest me direct melden in het ziekenhuis. Hier werd ik opgenomen.

Gelukkig is hierna alles erg goed verlopen. De zwangerschap heeft zichzelf opgelost. Het vruchtje zat in mijn buikholte. Ze hebben me niet hoeven opereren en ook mijn eileiders zijn beide intact! Van de gynaecoloog moesten we één cyclus afwachten voordat we weer aan de klus mochten. Zo gezegd zo gedaan.

Nu na 5 maanden lijkt het echter nog niet zo 'gemakkelijk' als gedacht. Sinds de EUG is mijn cyclus zoooo in de war. Wisselend van 21 / 42 dagen. Geen touw aan vast te knopen dus. Ondertussen heb ik getest met ovulatietesten. Mijn ei blijkt veel later te zijn dan verwacht. Rondom de vruchtbare dagen uiteraard geklust maar deze maand wederom weer niet gelukt.

Zijn er dames met een zelfde ervaring? Waar het uiteindelijk gelukt is om zwanger te worden? Kom graag met jullie in contact!

X

Hoi hoi, wat vervelend allemaal he. Eerst die EUG en dat het dan allemaal zo'n nasleep heeft.. ik heb ook een EUG gehad afgelopen juli bij mij is er een eileider verwijderd. Daarna had ik wel weer direct een cyclus van 27 dagen iets korter dan normaal. De eerste menstruatie afgewacht volgens advies. Daarna hadden we zoiets we zien wel. Maar omdat er een halfjaar geleden ook een voorstadium van baarmoederhalskanker was geconstateerd moest ik vorige week vrijdag weer voor controle en zaterdag zou mijn menstruatie zijn die begon niet direct dus ik dacht ik test even en tot mijn verbazing was de test positief.

Hoe wisten ze bij jou dat je eileider nog intact was? Ik zou inderdaad dan de ovulatietesten blijven gebruiken! Ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt!!

Bij mij heeft het bij een spontaan afgebroken EUG in 2017 eerst al 3 maanden geduurd voor ik uberhaupt weer ongesteld werd, en daarna heb ik weer een spiraaltje laten plaatsen (mijn EUG was een ongeplande zwangerschap omdat mijn spiraal was uitgezakt). Een jaar later zijn we wel gaan proberen en inmiddels heb ik een zoontje maar ook nog 3 miskramen gehad, waarna mijn cyclus ook telkens in de war was. Ik denk dus dat het niet zozeer te maken heeft met het feit dat het kindje op de verkeerde plek zat bij jou, maar wel met dat de zwangerschapshormonen je lijf even grondig op z'n kop gezet hebben. Als je cyclus zo wisselend is zou ik wel regelmatig ovulatietesten blijven gebruiken, dat het een keer laat is, betekent waarschijnlijk alleen dat je dan een keer een langere cyclus hebt.

Als de zwangerschap in de buikholte zit is de kans minder groot dat de eileiders door de EUG beschadigd raken, dat is immers niet de plek waar de zwangerschap zat. Echter kan het natuurlijk wel zo zijn dat het eitje niet opgenomen is door de eileiders omdat er al een beschadiging was. Hebben ze een HSG/ eileider doorspoelen onderzoek gedaan bij jou? Bij mij zat de EUG wel aan het uiteinde van de eileider, en hoewel ik aanvankelijk niet geopereerd ben omdat mijn EUG spontaan oplostte, bleek de eileider wel dusdanig beschadigd te zijn dat die later alsnog verwijderd moest worden om zwanger te kunnen worden.

Ook een heftig verhaal zeg! Hoe is dat nu met de baarmoederhalskanker en zwangerschap?

Ze hebben mijn eileiders na enkele weken bekeken waardoor ze wisten dat ze nog heel zijn. Leuk detail, na mijn bericht en start menstruatie op 13 oktober ben ik zwanger geraakt, nu 17 weken. Was toch niet zo onmogelijk als ik op dat moment dacht ?

Terug
Bovenaan