Ervaring zwangerschapsdiabetes

Hallo,

Ik ben inmiddels 35 weken zwanger, en vanaf week 28 is er bij mij zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Niet in een hele extreme vorm en heb niet veel hoeven te veranderen aan mijn eetgewoontes want mijn waardes bleven altijd netjes binnen de "lijntjes". Nu de laatste dagen zijn er een paar waardes net een paar tiende hoger dan wat ik eigenlijk mag hebben, en ik ga me dan gelijk zorgen maken of mijn kindje het wel goed maakt en of hij niet te groot word. Mijn lastste groeiecho was goed en moet volgende week weer heen.

Nu was mijn vraag, zijn er hier mensen die ook zwangerschapsdiabetes hebben gehad en hoe ging het met jullie kindjes? Had hij/zij een normaal gewicht bij de geboorte?

Groetjes cs

Hallo xxcs.

ik heb zelf gewoon diabetes al voordat ik zwanger werd, Momenteel ben ik 33 weken en tot de 31 weken zijn mijn waardes niet goed geweest, veel te hoog steeds. Maar heeft ook mede te maken met dat ik voor mijn zwangerschap koolydraad beperkt/ arm eten deed en moest toen van de dietiste bij mijn zwangerschap gewoon gaan eten. Dus ben 7 maanden in gevecht geweest, tot dat ik steeds kreeg te horen ja is te hoog, moet strakker, maar wat ik ook deed het werkte niet. Dus heb ik eigenwijs en boos gezegd terug te gaan naar mijn koolydraad beperkt/ arm eten. En sinds ik dat doe is er een wereld open gaan. Want ik ben veel lager en stapbieler, en zien ze in dat het inderdaad beter voor mij is en dat we dat eigenlijk eerder had kunnen doen. Maar ze doen dat niet snel omdat ze bang zijn dat iemand totaal geen koolydraten eet of binnenkrijgt en dat is dan natuurlijk weer niet goed. 

Dus ik geef het advies om op je koolydraten te leten, die minder binnen te krijgen en hopelijk werkt het voor jouw ook positief!

Groet

Terug
Bovenaan