Ervaring?

Hallo aanstaande mama's,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want zit er heel erg mee,oke:iets langer dan een maand geleden heb ik een eerste aanval van Herpes genetalis gekregen,heel vervelend allemaal sinds dat het een virus is dat je nooit meer kwijt raakt.Er is een grote kans dat ik hier al een aantal jaren mee rond loop maar nu pas een aanval heb gehad maar het kan ook zijn dat mijn man een drager is en hij mij nu pas besmet heeft.Nu ben ik tot onze grote vreugde zwanger(10 wkn)maar heb ergens gelezen dat een eerste aanval in het begin van je zwangerschap gevaarlijk kan zijn voor de ongeboren vrucht....Help!Mijn huisarts kan mij hier geen antw op geven.Heeft er iemand ervaring??
In ieder geval allemaal heel veel plezier met jullie zwangerschap,wat een byzonder gevoel hè!
Hoop dat iemand mij kan helpen,Groetjes
 
Volgens mij kan het geen kwaad. Het is bij mij ooit eens door de huisarts vastgesteld en de gyn heeft nooit echte bewijzen ervoor kunnen vinden, maar ik ga er dan maar van uit dat ik toch heb. Ik heb tijdens de zwangerschap tot nu toe 1 keer iets gehad wat een aanval zou kunnen zijn (maar dat zou dan niet mijn eerste maar tweede zijn) en dat ook bij de gynaecoloog gemeld (ik ben bij de gynaecoloog onder controle) en die heeft er toen niks over gezegd dat dit erg zou zijn.

Het is wel zo dat ze mij als ik ga bevallen grondig onderzoeken of ik op dat moment geen aanval heb, want als dat zo is dan kan het wel schadelijk zijn voor het kind en dan kan men besluiten om tot een keizersnee over te gaan. Maar dan moet je echt blaasjes enzo hebben. In de meeste gevallen kunnen vrouwen met het virus gewoon normaal en zonder problemen een kindje baren.

Ik denk dat je jouw vraag beter bij je vk kan leggen en als die het niet weet dan zou ik een verwijskaart naar de gynaecoloog vragen want dit zijn toch dingen die je graag wil weten en die ook belangrijk zijn.

veel sterkte ermee.

groetjes, anoniem (ga normaal gesproken hier altijd onder mijn eigen naam maar dit is me toch net iets te persoonlijk).
 
Bedankt voor de geruststelling.
Ik moet over ongeveer 2 weken toch naar vk dus dan vraag ik het daar wel.
En ja snap dat je dit anoniem schrijft omdat het persoonlijk is,het is toch iets waar een taboe op rust ben ik achter gekomen en vandaar dat ik dit ook alleen anoniem durfde te vragen.
Jij ook veel sterkte.Groetjes
 
volgens mij is het alleen gevaarlijk als je gaat bevallen omdat je,je kindje dan kunt besmetten voor de rest weet ik niet beter dan dat dit soort aanvallen niet schadelijk zijn tijdens je zwangerschap,maar vraag het inderdaad voor de zekerheid aan je vk

sterkte verder en een mooie zwangerschap
 
Terug
Bovenaan