Ervaring??

Hey meiden,

Even een ervaringsvraagje hier.
Na het stoppen met de pil heeftmijn cyclus zich bijna 3 jaar geleden meteen goed gedragen. Mijn eigen cyclus is direct 24 dagen geworden en gebleven.
Nu hebben we eind februari onze laatste iui met hormonen gehad en sindsdien geen behandeling of hormonen meer.
Sinds ik met de hormonen ben gestopt is mijn cyclus een grote zooi geworden. De ene keer 30 dagen, dan weer gewoon 24 dagen, dan weer 28 en dit keer zelfs maar 20 dagen! Is 20 dagen niet veel te kort?? Ik ben de vorige keer 8 dagen ongesteld geweest, dus dan zou mijn ei meteen zijn weggespoeld. Dat is toch raar?

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Het ziekenhuis houdt het op het 'ontpileffect', maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in. Ik heb nl in 4 maanden tijd 3x iui gehad met het minimum aan hormonen.

Ik zou bijna weer aan de hormonen willen beginnen alleen al om de regelmaat an mijn cyclus terug te krijgen...

Liefs Daisy

Hai Daisy,

Ik heb er anderhalf jaar over gedaan voordat ik van de eerste zwanger was. Korter dan jij, maar toch lang. En nu al weer bijna een jaar bezig voor een tweede.

Ik had altijd een korte cyclus, en nu nogsteeds niet echt lang. Ik heb er dus veel naar gegoogled en nagevraagd bij de gyn. Wat ik ervan heb onthouden (maar t is een aantla jaren terug):in principe is een cyclus van 20 dagen echt te kort. Ze houden een lutealte fase (na ei) van minstens 10 dagen aan als minimum van het nestelen van een evt. bevrucht eitje. En volgens mij is er dan in totaal 21 dagen nodig als echt minimum incl rijping en eisprong. Nu kun je met een vroege ongi vorige keer en een late dit keer, het misschien nog wat rekken tot 21 dagen, maar dan nog is het aan de minimale kant. Maar het is je maar 1 x gebeurd, dus ik denk dat je het moet laten gaan, hoe moeilijk ook. Als het vaker gebeurt, kunnen ze je idd. hormonen geven, maar die krijg je straks toch al met IVF.

Sterkte.
Wenser

Hey wenser,

Bedankt voor je berichtje! Jouw antwoord bevestigd eigenlijk wat ik al vermoedde.
Ik ga nu idd geen actie hierop ondernemen, maar als mijn huidige cyclus weer zo kort is, geef ik wel even een belletje richting gyn. Niet dat ze er iets aan gaan doen waarschijnlijk, maar het stelt mij dan weer gerust dat ze ervan weten.
Het is ook dat de ivf al voor de deur staat, anders had ik even gebeld.

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan