<p>altijd een spiraaltje gehad, vervolgens samen besluiten zwanger te willen worden, ovulatie stokje voila poging 2 raak!</p><p>maar helaas, MA, bij de 8 weken echo ma bruin en later roos bloedverlies (beetje maar) </p><p>enerzijds wilde ik natuurlijk aborteren (dat woord asherman maakte me bang) maar dat was zo zeldzaam zei de arts .... ? en ja mbt werk, de pijn, de rommel, Tijd dacht ik doe maar curretage, maar dus al 3 maanden niet ongesteld, wel wat vage klachten sinds 2 weken met wat buikpijntjes niet heel hevig ofzo.</p><p>Dus maandag komt een hysterscopie. Op de echo van de week zag hij niet zo veel, zag er keurig uit, wel dun baarmoederslijmvlies.</p><p>( als ik mijn “eisprong strip” moet geloven was ik tijdens de echo ongesteld of bijna klaar met ongesteld zijn qua fase cyclus )</p><p>hij wilt asherman uitsluiten, hij denkt de hormonen. </p><p>( ik ben in opperste panischheid dat er verklevingen zijn en doemscenario’s) </p><p>Die dag dus ook de hormoon waarden gemeten. FsH was 4. Geloof dat dat wel prima is. Oestradiol 197 ( geen idee) progesteron 0,6 en prolactine 571. ik begrijp van hem dat alles “wat laag is” en de prolactine Iets verhoogd. Nou dat stemt mij in panisch modus nummer 2.</p><p>( nooit googelen zeggen ze he ) </p><p>Heeft iemand meer meegemaakt, niet ongesteld voor lange Tijd, dat hormonaal bleek te zijn? Verhoogd prolactine of te lage hormonen? ergens ook de term disbalans ovarium as? Zie staan? </p><p> </p><p>Liefs 34 jarige blondie </p><p> </p>