Ervaringen 2 kinderen op 1 kamer

<p>Hallo allemaal, </p><p> </p><p>Zijn er mensen die ervaringen hebben over een gedeelde kinderkamer? Onze kinderen schelen 2 jaar (oudste is een jongen, jongste is een meisje) en zouden in de toekomst (als er een 3e zou komen...) bij elkaar op de kamer komen. Ze zijn nu 3 jaar en 1 jaar. </p>

Hier 2 meiden van 2.5 jaar en 9 maanden.
We hebben maar 2 slaapkamers dus de planning was dat de meiden al snel samen zouden slapen, maar tot op heden slaapt de jongste nog steeds bij ons..
We hebben het wel eens geprobeerd maar het was drama. De oudste slaapt van 19.30-6.30. De jongste is de laatste tijd steeds om 5.45 al wakker en we moeten er s nachts vaak ook nog 1-2x uit voor de speen. In de middag slapen ze ook op andere tijden.
Toen ze samen sliepen, hadden we dus beide kinderen wakker om 5.45  en s nachts werd de oudste soms ook wakker van de jongste. In de middag was het ook geen succes. Ik maakte me er enorm druk over en liep steeds op mn tenen.
Dus nu slaapt de jongste weer bij ons en ik vind het nog wel prima zo. We gaan het weer proberen als de jongste zo'n 14 maanden is en over gaat naar 1x slapen op de dag. Hopelijk gaat het dan beter.
Ik denk dat het vooral de eerste 1.5 jaar moeilijk is, maar als ze op den duur allebei even lange nachten maken en overdag niet meer of 1x slapen op dezelfde tijden, dat het dan wel te doen is. Dat hoop ik tenminste want wij moeten die stap dus ook nog maken ;)
Vroeger sliep ik ook bij mijn broer op de kamer en dat ging prima. Maar met een baby een kamer delen (het eerste jaar) is nog niet zo makkelijk, heb ik gemerkt... Ik dacht van tevoren dat het makkelijker zou zijn!

Ah ik begrijp het punt..

Hier slaapt de oudste overdag niet meer. De jongste natuurlijk nog wel, maar dat zou dus geen probleem zijn.
''s Avonds is onze oudste vaak nog wel een poosje wakker, maar als we hem wat later wegleggen niet.... 's Nachts moet ik er bij allebei nog wel eens uit voor de speen? En 's morgens is heel wisselend... De jongste slaapt tot 6:30 en de oudste meestal ook. Soms is hij wel extreem vroeg wakker, maar ik verwacht dat dat (tegen de tijd dat het nodig zou zijn) wel over is, omdat hij dan naar school gaat. 

Baby bij je op de kamer is best pittig ja.. Dat hebben wij ook een maand of 5 gedaan, maar dat vond ik ook lang zat?

hier twee jongens nu 4 en 6 en vanaf 2 en 4 samen op de kamer (ivm met de toen geboren baby). Gaat super! t is vanaf het begin makkelijk geweest, terwijl ze op vakantie natuurlijk altijd lopen te geinen met z'n tweeen op 1 kamer. Dus daar was ik bang voor, maar thuis gaat het probleemloos. zowel met het inslapen, doorslapen, als 's ochtends. Kan echt geen nadelen noemen (in ons geval).
En het schattigste bijeffect: ze kruipen nog steeds regelmatig bij elkaar in bed! dat heeft al zo veel leuke foto's opgeleverd:)

Terug
Bovenaan