Ervaringen/advies gevraagd baby 5 maanden

<div dir="auto" style="direction: ltr; margin: 0px; padding: 0px; font-family: sans-serif; font-size: 11pt; color: black; line-height: 22px; transform: scale(0.999499); transform-origin: 0px 0px;">Hoi!<br />Ik heb een vraag ivm de flesvoeding van ons zoontje van 5 maanden.<br />Zijn 'schema' ziet er nu als volgt uit:<br />Hij wordt ergens tussen 5 en 7 uur s morgens wakker, dan drinkt hij een fles van 180+6 en gaat hij verder slapen tot 8 uur, dan moet hij eruit omdat we zijn broer naar school moeten brengen.<br />Om 9.30 uur drinkt hij weer een fles van 180+6 en gaat hij van 9.45 tot 11.00 uur slapen en dan om 11 uur half potje fruit.</div><div dir="auto" style="direction: ltr; margin: 0px; padding: 0px; font-family: sans-serif; font-size: 11pt; color: black; line-height: 22px; transform: scale(0.999499); transform-origin: 0px 0px;">Om 12.00 uur moeten we zijn broer weer uit school halen.<br />Om 12.30 uur drinkt hij dan weer zodat hij van 12.45 uur tot 14.45 uur kan slapen en om 15.15 uur zijn broer weer uit school halen.<br />Dan drinkt hij om 15.30 uur weer, daarna nog even spelen en dan om 16.15 uur weer naar zijn bedje voor een slaapje van ongeveer 3 kwartier. (Deze wordt steeds korter dus gaat er denk binnenkort af)<br />Rond 17.15 uur krijgt hij een half potje groente en om 19.00 uur drinkt hij zijn laatste fles en gaat dan slapen voor de nacht.<br /><br />Vaak drinkt hij alle flessen wel zo goed als leeg.<br />Nu zit ik er een beetje mee dat ik eigenlijk naar 4 flessen wil maar weet niet zo goed op welke tijden ik dat dan moet doen aangezien ik dan naar mijn idee niet uit kom qua slaaptijden ivm het halen en brengen van zijn broer naar school. 'S morgens gaat dat wel goed tussen de eerste fles en die van 9.30 uur maar als ik daarna ook 4 uur er tussen laat moet hij 13.30 uur drinken en kan hij daarna dus maar een uurtje slapen. Hoe doen andere ouders met schoolgaande kinderen en een baby dit?</div><div dir="auto">Groetjes mama van 2 lieve jongetjes</div><p> </p>
 
Mag ik vragen waarom je er een fles af wilt halen ? Als hij daar nog behoefte aan heeft kan je die toch blijven geven ?  
Maar wat je eventueel zou kunnen proberen is om de tijd tussen de 2 flessen want op te rekken ? En misschien gewoon 2 heele potjes geven ipv halve. En 200 ml per fles geven. Dan doet hij er misschien langer mee. 
Drinkt hij nog om de 3 uur ? Je kan eens proberen om de 4 uur te laten drinken  
Zo deed ik dat teminste. 
Maar als je nou merkt dat hij wel nog behoefte heeft aan die fles zo ik heb gewoon blijven geven hoor.
 
Terug
Bovenaan