Ervaringen ascal 160 mg

<p>Goedemiddag dames,</p><p>Vandaag ben ik 8+1 weken zwanger en heb zojuist een gesprek gehad met de verloskundige van het ziekenhuis.</p><p>Omdat mijn zoon met 35+5 weken, 1860 gram is geboren raden ze aan om aspirine van 160 mg gebruiken. De moederkoek is toen onderzocht. Ze konden niets vinden behalve dat de placenta vrij klein was. </p><p>Ik heb hier een dubbel gevoel over. Ik ben geen voorstander van medicijnen slikken en ik weet ook niet of het de afgelopen keer dikke pech is geweest. Effect op het kindje op lange termijn weten ze niet, maar ze hebben wel positieve ervaringen met zwangeren die het wel hebben gebruikt. Ik heb juist op internet gelezen dat je niet boven de 100 mg aan aspirine mag gebruiken, maar mij raden ze 160 mg aan en dan zou ik nu al moeten beginnen. </p><p>Ik weet niet wat ik moet doen. Er is 50% kans dat ik weer een klein kindje kan krijgen, maar het hoeft niet.. ik ben op zoek naar ervaringen van moeders die het wel en niet hebben gebruikt en waarom zij die keuze hebben gemaakt. </p>

Ik heb het in mijn eerste zwangerschap gebruikt en nu ook al vanaf 4 weken zwangerschap van de tweede.  Ben nu 17 weken.  ik merk er niks van, het is een bloedverdunner die ervoor zorgt dat de placenta beter doorbloedt wordt. Het helpt je kind om meer voedingsstoffen te krijgen en beter te groeien. Ik zou het zeker wel nemen als de artsen dat adviseren. Het is een kleine hoeveelheid aspirine, geen raar medicijn oid. Zelf heb ik hier niet over getwijfeld. 

Hoi, ik ben nu zwanger van mijn derde en gebruik ook aspirine. Er is veel over bekend en geeft geen schade aan je kind. Een kleine placenta kan enorme problemen geven aan je kind!

Ik slik 80 mg ivm hypertensie en pre eclampsie tijdens de eerste zwangerschap. In de hoop dit te voorkomen. Mijn dochter had overigens wel een prima gewicht toen ze bij 37 weken werd gehaald. 

Ik ga het gebruiken.. ik schrok alleen van de dosering. Ik heb even heen en weer moeten bellen en krijg nu een dosis van 100 mg. Als ik zelf niet verder zou zoeken, had ik gewoon de 160 mg gekregen en die is bedoeld voor vrouwen die een hele erge zwangerschapsvergiftiging hebben gehad!

Dag D Roosje, 

IVM tweelingzwangerschap gebruik ik ook 160mg, dit is geen schrikbarende hoeveelheid hoor. Ik heb hierover ook niet getwijfeld. Maar als je je er niet zeker bij voelt laat je je gewoon nog beter voorlichten zodat je de medicatie met een gerust hart kunt gebruiken. 

Succes 

Terug
Bovenaan