Ervaringen badbevalling

<p>Beste mama's, </p><p>Ik ben momenteel 39wk zwanger en wil heel graag in bad bevallen. </p><p>Nu vraag ik me af of het verstandig is om van te voren een klisma te nemen alvorens het bad in te stappen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het lijkt me niet heel prettig om in bad te poepen, zeker niet als je al regelmatig diarree hebt :) </p><p>Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt(of juist niet).</p><p> </p>

Nog geen ervaring, maar wel van plan om in bad te bevallen (nu 34 weken zwanger). Hoe onsmakelijk ook, de meeste vrouwen poepen nou eenmaal tijdens de bevalling, ook in bad. Het schijnt dat de verloskundige dan heel subtiel een schepnetje tevoorschijn haalt en er niks aan de hand is...tja. Zelf lijkt het me in ieder geval niet het meest charmante moment, maar tegen die tijd heb je wel andere dingen aan je hoofd;) 
Diarree is misschien weer een ander verhaal, maar vraag het aan de verloskundige! Zij zijn degenen die het vaker hebben meegemaakt. 
Veel succes!!

Hoi,
Ik ben in oktober in bad bevallen van mijn dochter. Je moet je echt niet zorgen maken over poepen tijdens de bevalling,daar ben je op dat moment echt zó niet mee bezig! 
Veel vrouwen krijgen vlak voor de bevalling al diarree, sommigen moeten zelfs spugen, dit om de maag en de darmen zo leeg mogelijk te maken. 
Ik vond de badbevalling een prachtige ervaring (ondanks de pijn) en ik ben heel trots dat het me zonder pijnstilling is gelukt, thuis, zoals ik wilde. Ik zou het dus zeker aanraden! 

Succes met de bevalling alvast,
Gr. L

Zolang het vaste ontlasting is vind ik het geen probleem. Diarree lijkt me alleen geen fijn idee. 
Toevallig heb ik net overgegeven. Is dat er vast uit, haha. 
Wie weet is dit wel het begin. Ik kijk er erg naar uit om in bad te bevallen.
Dank voor jullie reacties. 

Ik ben niet in bad bevallen maar heb vooral tijdens de zwangerschap moeite gehad met naar de wc gaan. De dag voor de bevalling moest ik opeens heel vaak en ging het heel makkelijk. De verloskundige zei ook dat het lichaam zich leeg maakt in voorbereiding op de bevalling. Hier dan ook niet gepoept tijdens de bevalling, ik zag daar misschien wel het meest tegenaan, maar je denkt er op dat moment echt niet aan. Heel veel succes met de laatste loodjes en geniet van je baby straks!

Hoi Emsie,

Wat spannend zeg! Veel succes alvast!
Ik ben in november in bad bevallen. Toen ik mocht meepersen voelde ik de baby op weg naar beneden mijn darmen drukken en grapte al: "Alvast mijn excuses voor als ik zodadelijk in bad poep!" Ze moesten allemaal lachen en mijn verloskundige verzekerde me dat het er gewoon bij hoorde. 
Later bleek het schepnetje m.i.a. en hebben we doodleuk onze keukenzeef gebruikt, waarmee ik de drolletjes tussendoor uit het watee vistte. Ondertussen dreef er al wel meer in het water (vlokjes van het vruchtwater etc) dus wat dat betreft hoef je je niet druk te maken, meid! 
En zoals hierboven al werd gezegd: ze maken het vaak mee. Snap het idee van een klisma maar meestal lewg je inderdaad al voortijdig je darmen (grotendeels). Probeer daarom ook tussendoor gewoon naar de wc te gaan als dit nog lukt (ook om te plassen!) Dit scheelt een hoop druk als je moet persen :)

Dank voor jullie tips. Dat is ook zo, het hoort er allemaal bij. 
Op dat moment heb je toch hele andere dingen aan je hoofd dan je druk maken over je drijvende drol. 
Moet je trouwens zelf handdoeken meenemen als je in bad wil bevallen in het ziekenhuis? 

Dat denk ik niet,maar je kunt er allicht een of twee meenemen voor de zekerheid. Ik zou sowieso een badjas meenemsn want die sla je makkelijker om als je tussendoor het bad uit moet voor controle.
Het is wel zo dat je in het ziekenhuis wel in bad mag zitten tijdens de weeën, maar eruit moet bij de uitdrijving. Dat was in elk geval bij ons ziekenhuis zo, maar ik weet niet of dat voor alle ziekenhuizen geld. Was ivm dat ze er dan niet goed bij konden etc. (dus mocht je naar het ziekenhuis moeten kun je dat in je achterhoofd houden). Gelukkig kon ik het thuis doen zodat ik ook tijdens de laatste fase lekker in het warme water kon blijven en mijn kindje daarin is geboren.

Terug
Bovenaan