ervaringen bb sling, tricot sleng of tonga (draagdoek)

Hallo,

Mijn zoon van maand gaat snel huilen in de wagen.
Gevolg is dat ik hem maar op mijn arm neem en binnen de kortste keren een lamme arm heb!
Ik ben dus op zoek naar een draagdoek!
Mij lijkt de bb sling, de tonga of tricot sleng wel wat. Het schijnt dat je ze allemaal tot 2 jaar kan gebruiken. (niet dat ik dat van plan ben...)
Wie heeft er ervaring mee? Het leuke van de sticot sleng is dat je je kindje ook vooruit kan laten kijken, maar het nadeel lijk me dat hij nog al ingewikkeld lijkt om aan te doen. Mijn interesse gaat dan ook vooral uit naar de bb sleng of de tonga. De tonga is nog vrij nieuw.

Bedankt!

Hallo!
Zelf heb ik ervaring met de tricot sleng en vindt hem gewéldig! Als je hem een paar keer om hebt gedaan, wen je er zo aan. Het gewicht van je kindje wordt verdeeld over je schouders, rug en heupen; zo kun je er wel een hele dag mee lopen zonder dat je ergens pijn krijgt. Ook wanneer je kindje wat ouder/zwaarder wordt. Je kunt zelfs je eigen tricot sleng samenstellen qua kleuren en eventuele motiefjes op draagdoek.nl.
Succes n veel plezier ermee!

Groetjes Alina

Hoi,

Toevallig ben ik een draagdoekconsulent ( babybij) en kan je vertellen dat een tricot erg fijn is, maar niet als je kindje al wat groter is. Ik zou als ik jou was voor een geweven doek gaan of bijvoorbeeld een mei tai.

Je kindje kan je tot ongeveer een kilo of 20 in de doek dragen, sommigen doen dit zelf langer.

Ik raad je aan om een te gaan kijken op de site van dragen en voeden.

Groetjes,
Wendy

Trouwens je kindje voorui laten kijken word afgeraden (ergonomisch niet zo goed voor het kindje).

En als je gaat rugdragen ziet je kindje ook heel veel. Vinden ze vaak erg leuk!

Hoi dames,

Wil hier wel even aan toevoegen dat mijn lieve uk bij de geboorte al ruim 9 pond was en ik toch ondanks zijn gewicht echt heel veel plezier heb van de tricot, vooral omdat ie zo lekker breed over de schouders kan en dus lekker rekt!!
Onze uk is nu met zn 8 maanden al 10 kilo en nog steeds gaat ie dr in (hoewel hij niet zo heel vaak meer meegaat in de doek.

Liefs Jen

hoi hoi,
Ik heb ook een doek van draagdoek.nl, Romy is nu 9 mnd en ik gebruik hem al vrij lang niet meer omdat ik erg last kreeg van mn rug ( ze is ook niet de lichtste moet ik zeggen)
Maar voor kleine stukjes vonden we het allebei erg gezellig en je hebt je handen vrij!
Succes
gr miranda

Terug
Bovenaan