Ervaringen BBZ

<p>hallo allemaal,</p><p>mijn verhaal:</p><p>27-9 had ik een positieve test 2-10 begin ik oud bloed te verliezen 4-10 werd dit erger en helder rood 10-10 kreeg ik lichte krampen en dacht ik iets verloren te zijn(gezien) verder geen stolsels nu blijf ik vloeien en Mn testen zij nog knal.. 19-10 bij de verloskundige geweest en lege baarmoeder ondekt na de SEH gestuurd bloed geprikt hcg 530 en echo alles zag er goed uit zondag weer echo goed lichte stijging hcg 648 nu morgen weer bloed prikken en echo hopelijk zakt het vanzelf.. nu ong 7w+3d maar is dus al eerder gestopt.</p><p>wat een rollercoaster naar 1.5 jaar eindelijk spontaan positieve test nu dit ook wil ik het helemaal niet vertellen ook niet op Mn werk maar ik werk 5 dagen dus moet wel iets verzinnen weet cker dat alle vestigingen door gaat anders..</p><p>wie wil dr eigen ervaringen delen? En heeft tips wat betreft mn werk bedankt alvast!</p>

Hoi Berna,
Wat vervelend zeg! Denken ze nu aan een bbz? Ik heb het eind april gehad. Met precies 7 weken had ik een echo maar in de weken ervoor elke keer al bruin bloedverlies en steken. Op de echo op dinsdag was niets te zien, maar de hcg waarde was wel heel hoog. Op donderdag weer terug geweest, weer niets te zien maar hcg was niet gedaald. Zaterdags weer terug geweest, weer niets te zien maar hcg gehalveerd. Nu mocht ik een week wegblijven en aankijken  wat er zou gebeuren. Toen op zondag heel veel bloedverlies en stolsels en buikpijn. Maandagochtend duizelig en veel pijn en uiteindelijk maandagmiddag met spoed geopereerd. Nu inmiddels weer 7+5 zwanger met een goede echo.
Succes en sterkte!!

Ja ze kunnen niet vinden waar het zit hcg is 648 dan zien ze het niet, omdat zo klein is. Mij. Hcg stijgt heel traag juist. Heb veel gegoogled ben zo bang dat het knapt. Echt onzeker van dat afwachten ik moet morgen middag bloedprikken daarna gesprek met de arts en weer echo eierstokken niks op te zien. zagen ze bij jou wel waar het zat? Ik lees best veel dat mensen zeggen dat het in linker of rechter eileider zit dat ze dat weten
fijn zeg dat je zwanger bent gefeliciteerd!! Wat een opluchting moest je echo zijn! Eerste kindje?? Hoop op het zelfde

Ik heb vorig jaar ook een BBZ gehad. Dacht zelf pas 4 weken zwanger te zijn toen de pijn begon (werd gewoon ongesteld). Buikpijn zo hevig dat ik er van moest overgeven en het zwart voor mijn ogen werd. Trok weer weg, volgende dag weer zo’n aanval. Naar de dokter geweest en gevraagd naar BBZ omdat het voor mijn gevoel te hevig was voor een miskraam. Kon volgens haar niet zo vroeg in de zwangerschap zulke pijn veroorzaken. Toen ging het twee dagen wel oke, waarna het weer zo hevig werd. Weer terug naar de dokter. Weer BBZ benoemd, ze was nog niet overtuigd maar stemde wel in met doorsturen naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ik inderdaad een BBZ had en ben toen met spoed geopereerd omdat mijn eileider op knallen stond. Ik had al een halve liter bloed in mijn buik. Eileider was niet meer te redden. 
Goede nieuws: ik ben gelijk daarna weer zwanger geraakt en heb nu een prachtige zoon.
Op je werk hoef je het toch niet te vertellen? Meld je je toch gewoon ziek indien nodig?
Sterkte!

Terug
Bovenaan