Ervaringen begeleiding van ouders op de afdeling neonatologie

Hallo,

Momenteel zit ik in mijn laatste jaar van de opleiding verpleegkunde, ben bezig met mijn scriptie én 17 weken zwanger. Vorig jaar heb ik stage gelopen op de kraamafdeling in het ziekenhuis, waardoor mijn interesse voor zwangeren en pasgeboren is ontstaan.

Voor mijn scriptie heb ik het onderwerp: Psychosociale begeleiding voor ouders bij vroeggeboorte. Ik merkte namelijk tijdens mijn stage dat hier niet altijd goed de tijd voor wordt genomen. Ik ga literatuuronderzoek doen naar welke psychosociale begeleiding het meest effectief is.

Ik vroeg mij af of jullie zelf ervaringen hebben met de afdeling neonatologie waarbij jullie de psychosociale zorg niet goed hebben ervaren of merkte dat dit helemaal niet gegeven werd? Als het mag zou ik dit dan heel graag terug willen laten komen in mijn scriptie.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes,

Yara

Beste Yara,

Ik heb ervaring op de op de neonatologie. Mijn tweeling is met 35 weken geboren. Ze hebben 3.5 week op de afdeling gelegen. De psychologische begeleiding was er wel maar elke verpleegkundige ging daar anders mee om en niet iedereen speelde er goed op in vond ik. Wat wil je specifiek weten?

Beste Liyinah,

Heel erg bedankt voor je reactie!

Je zegt dat iedereen er anders mee om ging en niet iedereen er goed op inspeelde. Wat miste je hier vooral in?

Groetjes,

Yara

Terug
Bovenaan