Ervaringen bibabad

Hallo,

Is er hier iemand die ervaring heeft met een Bibabad?
Ik vind het een leuk systeem voor mensen zonder bad.
Nadeeltje is dat het wel prijzig is (rond 120 euro).
Zo hoorde ik laatst de tip om een speciekuip bij bouwmarkt te kopen. Dat is wel veel goedkoper maar ja waat laat je dat ding...

Hoor graag!
 
Wij hebben het bad niet gekocht, ik vond het wel erg duur. We hebben ook gedacht aan een speciekuip, maar die heeft geen stop en dan moet ik dat ding omkiepen. Dat zie ik niet zo zitten. Hier wordt er dus gewoon gedouched.
 
hoihoi

Wij hebben in ons oude huis een bibabad gebruikt.
Inderdaad een prijzig ding maar wat een plezier hebben
wij ervan gehad.
Onze zoon vond het heerlijk in een ruimer bad te kunnen
zitten ipv het babybadje.
Het voordeel is dat er een antislip in het zeil verwerkt is en
de stop kun je boven het putje hangen.
Daarbij is het badje verstelbaar en kun je het zeil uitwassen.
Nu is hij in gebruik bij de opa's en oma's als hij daar is.
Wij zijn dus zeer terveden met het badje.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.
 
@bibi30 .. klinkt goed je ervaring! Maar je hangt de afvoer gewoon boven het doucheputje? Wij hebben namelijk een plat plaatje met gaatjes dus je kunt er geen stop in vast maken. En zit er een kleine slang ofzo aan dat je het een beetje kan geleiden?

Bedankt voor je reactie
 
hoihoi

Wij konden het dekseltje van het douche eruit wippen
was ook zo'n ding met van die gaatjes  en dan de stop
erin hangen en nadien het dekseltje er weer op.
Maar je zou dat gedeelte er ook gewoon boven kunnen
leggen dan loopt het water denk ik ook wel gewoon weg
het stroomt er namelijk rustig uit je krijgt geen stortbad
als je de stop eruit trekt.

groetjes
Bianca mv Lorenzo
 
je kunt ook zelf een stop ergens in maken. Bij mij op het werk (wel voor een ander doeleinde hebben we ook een grote plastic bak waar we zelf een stop in hebben gemaakt om hem makkelijk leeg te laten lopen)
 
Daarnaast heb ik zelf ook geen bad maar alleen een douchecabine (waar overigens ook geen bibabad in past) maar wat altijd prima is gegaan met mijn dochtertje die nu bijna 2 jaar oud is. Totdat Maud kon zitten is ze gewoon in een babybadje gegaan maar toen ze kon zitten hebben we haar in een stoeltje gezet met zuignappen (die eigenlijk voor in bad zijn, vorm lijkt een beetje op een babyschommelstoeltje) en die op de vloer vast gezet dan heerlijk sproeien. Ging dan zelf op de toiletzitting zitten om een beetje relaxed haar te douchen. (krukje kan natuurlijk ook) en vond het op zich wel jammer maar...het is gewoon niet anders. Later, toen ze te groot werd voor het zitje speelde ze ook volop in de cabine met de flesjes die ik daar had staan aan shampoo etc. Het werd door haar in elk geval niet gemist, wat er niet is, is er niet en zelfs bij opa en oma die toch een prachtig bad met bubbels hebben kiest ze toch met regelmaat de douche.
 
Ik zit er ook over te denken om zo een bad aan te schaffen, ga het denk ik ook echt wel doen. Nu nog even niet nodig, Eva is bijna 5 maanden en kan er dus nog niet zelf in zitten. En ik wil liever niet dat ze in een groter bad gaat, zonder dat ze goed kan zitten zelf.
Maar als ze eenmaal goed kan zitten, dan koop ik zeker zo een bibabad, lijkt mij heerlijk en leuk voor onze dochter.

Gr. Alice
 
Terug
Bovenaan