Ervaringen Bugaboo en Joolz gevraagd, alvast bedankt!

Gisteren besloten niet voor de Quinny 4 te gaan, mijn vriend vind het niks. Na een uur proberen kwamen we voor de keuze: bugaboo of joolz. We hebben nog even tijd voor de beslissing maar heeft er iemand ervaring met deze wagens? Het gaat om de bugaboo cameleon en de Joolz. We zoeken een zwenkbare, lichte wagen, die niet breed is. Als iemand positieve danwel negatieve reacties heeft, graag!! Bedankt!!!!

Hoi.

Hou goed de grote van de zitting van de wandelwagen in de gaten.
Je wil ze het liefst toch zo'n 3 jaar gebruiken.
De zitting van de buggaboo is heel klein. Een kennis van mij had hem en haar zoon was nog geen 2 en kon er al niet meer in. Ook kan een kind niet liggen. De zitting wordt gewoon achterover gekiept, dus "ligt" het kind met de benen omhoog. Het lijkt mij oncomfortabel voor een kind.

Succes Minke

Hai,

Hier een Joolzmama! Mijn dochter van 15 maanden zit erin. Wij zijn ERG te spreken over deze wagen.

Voordelen:
* Lekker hoog en dat is erg praktisch als je onderweg een fles of iets te eten geeft en tevens is het voor het kindje fijn om op tafelhoogte te zitten. (buggaboo is laag)
* Goed en makkelijk te verstellen en geen gedoe met riempjes ed.
* Kan 2 kanten op wat voor je kindje heel prettig is. Mijn dochter wilde eerst altijd richting mij omdat ze zeker wilde weten dat mama in de buurt is en nu wil ze vooruit alles zien.
* Klein in de kofferbak en in winkels! Neemt de helft van mijn kofferbak in terwijl de Quinny SX die we eerst hadden de hele bak vulde
* Licht en makkelijk op te vouwen. (lekker als je net bent bevallen want dan is zo'n log ding niet fijn)
* Bak en kinderwageninzet erg makkelijk om te zetten door het simpelweg in te klikken.
* Grote bak dus kindje hoeft niet zo als bij bv Quinny te snel in een voorgevormd bakje omdat het lang in de bak kan liggen.
* Fijn ventilerend matrasje in de bak (bij mijn Quinny was het echt flut)
* Erg wendbaar
* Bekleding makkelijk schoon te krijgen

Nadelen:
* Klein boodschappenvak (lossen wij op met speciale Joolz boodschappentas)
* Iets hobbeliger dan de wagens met 4 grote luchtbanden maar dat is alleen bezwaarlijk als je heel veel in bossen of over stranden wandelt. In de stad rijd hij geweldig!

De buggaboo is qua kwaliteit en verstelbaarheid vergelijkbaar alleen vonden wij die laag en een beetje suf. Over de maat van het zitje kan ik niks zeggen. Mijn dochter is pas 15 maanden. Ik heb het idee dat ze er voorlopig nog wel inzit. Eerst zat ze in de grote zit van Quinny en daar hing ze enorm in. De Joolz zit echt stukken beter wat dat aangaat.

Als ik je 1 tip mag geven....t/m morgen zijn de Mamamazzeldagen bij Prenatal en dan krijg je 20% korting. SCHEELT ENORM!!! Dit zijn geen goedkope wagens nl. Het geld alleen niet op de Bugaboo. Joolz gaat wel gewoon mee in de actie. Wij hebben de zilverkleurige en die wordt al gevraagd op MP dus als ie ooit niet bevalt is ie daar zo weer verkocht en als je hem nu goedkoper scoort zal het bijna voor nieuwprijs zijn.

Succes met kiezen!
gr.Ing

Sorry.. hier een buggaboo fan!
De bak van de buggaboo is de grootste!
Als je hem in buggy heb dan ie nog groot! ik snap het probleem niet! zijn benen kunnen er gewoon naar beneden hangen. Liggen geen probleem en slapen doet ie er ook nog steeds in.
Mij lijkt het juist erg comfortabel. hij ligt met een rechte rug en met de beentjes iets omhoog. Niet onderuit gezakt!
hij loopt super! hij is klein in klapbaar. alles is te wassen en ook als je een deel opberg heb je maar weinig ruimte nodig.

Ik ben nu zwanger van de 2de en mijn zoontje zal 2jaar en 2 a 3 maanden zijn als de baby komt.. als alles goed gaat.
Ik zit te dubben voor een duowagen.. maar wil de buggaboo niet kwijt.
Ik denk eigenlijk ook dat hij dan misschien met een meerijdplankje wel af moet kunnen.
hij loopt al vanaf 11 maanden dus.. voor andere dingen hebben we dan nog een losse buggy.

Veel sterkte met je keuze!

Liefs Jazzie

Ook hier een bugaboo fan!
Wij hebben ook getwijfeld tussen de Bugaboo en de Joolz.
Qua prijs kom je ongeveer op hetzelfde uit als je alles mee telt.
De bak van de Bugaboo is erg groot dus daar kunnen ze lang in liggen. Een vriendin van mij heeft een Quinny en een zoontje van 4 mnd en die past er al bijna niet meer in.
Het enige nadeel voor mij tot nu toe is dat  het boodschappenmandje bij de bugaboo lastig te gebruiken is als de bak erop staat. Voor de rest vind ik hem super fijn!

Ik zag op de Bugaboo site dat je ook een meerijdplankje met zitje hebt. Misschien een oplossing voor als er een tweede op komst is.

Ik heb de Bugaboo Cameleon en ben er heel erg blij mee!
De voordelen: makkelijk inklapbaar, ook voor iets minder handige mensen. En erg makkelijk in gebruik. Wendbaarheid. Gebruik op het strand hebben we vorig weekend getest, gaat ook goed! Grote kinderwagenbak. Klein, dus past makkelijk in iedere auto.

Nadelen: Fleece stof, maar volgens mij heb je nu canvas en dat is erg handig want makkelijk schoon te houden. En als je de kinderwagenbak gebruikt vind ik het erg lastig om bij de boodschappentas onderop te komen. Met de wandelwageninzet gaat het wel erg goed.

Succes met kiezen en zet gewoon voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk vindt!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan