Ervaringen combi fles borstvoeding

<p>Ola,</p><p>Ik ben op zoek naar moeders die met succes de combi van borst en flesvoeding hebben gedaan. Eind maart eindigt mn verlof en ik zie het niet zitten om weer te gaan kolven, maar zou wel graag buiten werktijden om bv willen blijven geven en dan hopen dat mn productie niet keldert. Dus succesverhalen graag!</p><p>Hoe hebben jullie het aangepakt? Welke flesvoeding werkte goed icm borstvoeding?</p>

Hoi, mijn kindje is bijna 3 maanden en ook eind maart moet ik weer werken. Op het moment ben ik bv aan het afbouwen. Mijn doel is om enkel de laatste avondvoeding en ochtends bv te geven en de rest kunstvoeding. Het afbouwen gaat eigenlijk heel soepel.
Mn dochtertje drinkt nu grofweg 7 keer op een dag: 7.00, 10.00,13.00,16.00,17.30, 19.00 en 21.00. Eerst die van 16.00 fles gegeven. Las dat eind van de middag je productie het laagst is en dat dit makkelijkste overstap is. Wanneer je geen stuwing meer hebt kan je overgaan naar nog een voeding per fles geven. Ik zelf bouw het heel rustig af. Iedere week een fles ipv borst. Zit nu op 11.00 en 16.00 fles. Belangrijk is fles en borst om en om te doen. Mn productie avonds en ochtends blijft gewoon goed.
op internet kan je ook veel over afbouwen lezen.

Het stukje afbouwen ken ik wel, ben alleen bang dat ik net zoals 2 jaar geleden binnen 1 week geen melk meer heb ? fijn dat het bij jou lukt!

Terug
Bovenaan