Ervaringen cosleeping brandweer(partner)

Mijn man en ik verwachten in december ons eerste kindje. Hij is lid van de vrijwillige brandweer wat betekent dat hij 24/7 opgepiept kan worden door de meldkamer. Tijdens de kraamtijd zal hij thuis zijn en staat de pieper uit. Die zal echter wel weer een keer aangaan.

Onze intentie is om de eerste maanden gebruik te maken van de co-sleeper. Nu had ik vannacht de ingeving… maar wat als de pieper gaat en die kleine ligt naast ons bed? Het is onvoorspelbaar en niet te voorkomen dat het gaat gebeuren.

Zijn er leden die er ervaring mee hebben? Wat is jullie ervaring?

Uiteindelijk zal het uitproberen worden denk ik. Zla misschien ook schelen of baby nog in remslaap it of la in diepe slaap. Maar je kan wel je kleintje laten wennen aan slapen met geluid. Door overdag bijvoorbeeld gewoon even kamertje te stofzuigen als baby slaapt, gewoon op normaal volume te praten, eigenlijk gewoon je dagelijkse dingen te blijven doen. Misschien geluidjes/muziekjes aanzetten bij het slapen? Bij mijn kids ook altijd gedaan en dochters zijn ondertussen 11 en 8 en slapen nog overal doorheen. En jongste is nu 2,5 maand en slaapt er eigenlijk ook vrijwel altijd doorheen. Misschien kun je het geluid nu zelfs al laten horen bij je buik. Vanaf bepaalde termijn kunnen ze geluiden al horen net als je stem, etc .

Het is inderdaad de vraag of je kindje er van wakker wordt. Onze kinderen slapen samen op een kamer en de 1 kan hard huilen snachts terwijl de ander lekker blijft slapen. Was ook als baby al zo. Gewoon uitproberen en niet te veel zorgen maken. Ach en wellicht wordt je kleine er wel wakker door, dan even lekker knuffelen en weer verder slapen

Wacht eerst maar af of je baby goed slaapt of niet. In het laatste geval, ja groot probleem. Maar dan is eigenlijk alles een probleem. Dus hoop maar liever op een goeie slaper.

Onze zoon is niet per se een goede slaper, maar wordt niet wakker van een wekker, zijn gillende zus of de vuilniswagen die met veel kabaal de vuilnisbak voor ons huis leegt. Ik heb het idee dat baby's nog geen gevoel voor wekkers oid hebben maar het vaak wakker worden en de onrust meer iets van binnenin is. Dus ja, het wordt uitproberen, maar eerlijk gezegd denk ik dat de kans groot is dat hij er niet wakker van wordt.
Zit er een.volumeknop op de pieper? Ik snap dat hij niet heel zacht kan staan omdat hij er wel echt wakker van moet worden, maar wellicht is er een stand dat de baby er in elk geval niet wakker van wordt.. 

Denk dat er niks anders aan te doen is. Je man moet bereikbaar zijn en je wik je kindje naast je. Denk dst die vanzelf wel went aan het geluid of er zelfs doorheen slaapt

Terug
Bovenaan