Ervaringen delen

<p>Hi dames, Mijn vriend en ik zijn nu bijna 2 jaar bezig met het vervullen van onze kinderwens. Na ongeveer 1,5 jaar de stap genomen en naar de HA geweest. Deze heeft ons doorverwezen naar de gynaecoloog. De gynaecoloog vond dat we eigenlijk direct alles in werking moesten zetten. Zo gezegd zo gedaan. Ik moest direct beginnen met clomid wanneer mijn menstruatie begon, mijn vriend een monster inleveren bij het lab. Tijdens de eerst volgende afspraak, om mijn natuurlijke cyclus te volgen, kregen we helaas te horen dat de start van clomid werd gestaakt omdat de uitslag van mijn vriend niet goed was. Mijn vriend moet nu opnieuw een monster inleveren. Wanneer die niet goed is gaan we met verdere opties aan de slag. Ondanks de toelichting van de gyn ben ik toch wel gespannen voor wat komen gaat!  Zouden jullie je ervaringen ed met mij willen delen?</p>

Hoi, 
wij zijn ook meer dan 2 jaar bezig. Na een jaar hebben we hulp gezocht bij de huisarts. Deze heeft ons doorverwezen naar de gyneacoloog en de uroloog. 
Via de uroloog zijn we erachter gekomen dat mijn vriend een spatader in zijn scrotum had. En dat zijn zaad helaas erg slecht was. Dus we moesten ons in verbinding zetten met de vruchtbaarheids geneeskunde. Na een operatie aan de spatader kwam het telefoontje dat de operatie niks had opgeleverd kwa vruchtbaarheid. We stonden per direct op de wachtlijst voor ivf/icsi behandeling. In februari was het dan zover we begonnen aan onze behandeling. 
Het is me tot nu toe meegevallen kwa behandeling. De spuiten zijn niet geweldig maar het is allemaal voor dat ene doel en dan valt het allemaal wel mee! Helaas is de eerste tergplaatsing niet gelukt. Dit was even een domper maar we gaan nu beginnen aan een nieuwe ronde. 
Hopelijk valt het je mee. Laat het vooral op je afkomen en als je vragen hebt schrijf ze op of bel gelijk naar de poli. 
Groetjes 

Hi,

bedankt voor het delen van je ervaring! Alle vragen die ik heb schrijf ik ook meteen op! Gelukkig hebben we een geduldige arts die alles ook graag duidelijk uitlegd! 

Hoihoi,
Wat rot dat het niet lukt! Kan me goed voorstellen dat je je gespannen voelt.
Wij hebben er zelf 5 jaar over gedaan. Clomid, IUI, ICSI en na 10 terugplaatsingen (en 2 miskramen) uiteindelijk een gezonde baby.
Heel heftig, heel uitzichtloos, heel verdrietig en met stip op 1 de zwaarste tijd die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Maar aan de andere kant: blijf positief, blijf hoop houden! Ik vond de stap naar ICSI een opluchting. Ik dacht: nu gebeurt er tenminste echt iets. Iets wat iemand in de hand heeft (al is het dan in een laboratorium), in plaats van al dat wachten...
Bovendien hebben de meeste stellen er echt geen 10 terugplaatsingen voor nodig en als ik nu naar mijn kindje kijk, zou ik het zo weer doen.

Dus probeer positief te blijven en probeer vooral ook af en toe wat plezier te hebben samen. Probeer dingen te vinden die afleiden. Het traject kan lang zijn, en het is belangrijk om af en toe te ontspannen denk ik...
Succes allebei!!!

Hallo, wat ontzettend vervelend dat het niet lukt en je zo gespannen bent.
Wij zitten (nog) niet in de MMM. Maar ik wil ook mijn ervaring met je delen. 4,5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. 1 jaar later was het nog niet gelukt om zwanger te raken en zijn wij naar het ziekenhuis gegaan voor de standaard testen. Gelukkig waren die allemaal positief en vol goede moed gingen wij weer verder. 3 maanden later hadden we een positieve test en de blijdschap kon niet op! Helaas liep dat na 8 weken uit op een miskraam. Later zijn wij weer terug gegaan naar het ziekenhuis, maar vanaf de miskraam stond de teller weer op 0 en moesten wij nog een half jaar wachten. Na een half jaar weer terug, met de gyn de resultaten weer besproken en zag niet in om een behandeling te starten omdat de onderzoeken goed waren. Super positief natuurlijk en na elk bezoek gaan we weer vol vertrouwn verder, maar na een paar maanden verlies ik het vertrouwen weer in mn lichaam en komen alle onzekere en wanhopige gevoelens weer terug. Volgende week zijn we 9 maanden verder na t laatste ziekenhuisbezoek en hebben wij weer een afspraak.
Vanaf dat ik ben gestopt met de pil zijn inmiddels mijn beide schoonzussen bevallen, bijna al mijn vriendinnen, 3 collega's en mijn zus en natuurlijk waren zij allemaal binnen 6 maanden zwanger! Het is soms zo oneerlijk en eenzaam en verschrikkelijk dubbel soms!

Heel veel succes en lekker van je af blijven schrijven!

Terug
Bovenaan