Ervaringen draagzak BabyBjorn Harmony

<p>Hoi moeders!</p><p> </p><p>Ik heb een vraagje. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de nieuwe draagzak van BabyBjorn, Harmony? Ik heb deze van mijn ouders gekregen en ze zeiden dat ik even moest kijken of hij bevalt, anders kan ik hem ruilen. Nu zie ik  goede reviews over deze draagzak, maar in het verleden schijnt dat de draagzakken van BabyBjorn ergonomisch niet zo goed zouden zijn.. Het is best een dure draagzak dus voor ik hem ga gebruiken wil ik zeker zijn dat hij geschikt is.</p><p> </p><p>Benieuwd naar andere ervaringen!</p><p> </p><p>Xx</p>

Ik heb er zelf geen ervaring mee, deze specifieke draagzak, maar inderdaad: Babybjorns zijn vaak niet de beste qua ergonomische houding voor je kindje. Als ik hem google denk ik dat het ook voor de Harmony geldt, zeker weet ik het niet. Wat ik wel zeker weet, is dat je voor dat geld zo veel fijnere draagzakken kunt kopen!

Ik zou voor de zekerheid even een consulent contacten, zij weten vaak precies welke modellen echt ergonomisch zijn. Een consulent in de buurt vindt je via https://draagdoekconsulenten.nl/zoek-draagdoekconsulent/
Of je zou in de Facebook groep Draagliefde je vraag even moeten stellen: daar zitten ook veel ervaren draagmama's en -papa's en ook een hoop consulenten.

Wat ik zie is dit op zich wel een ergonomische draagzak, maar er zijn draagzakken die zowel voor je kindje als voor jou waarschijnlijk veel fijner zitten. Ik zou daarom zeker bij een draagconsulent gaan passen, wat voor de een heerlijk zit vindt de ander helemaal niks. Een draagconsulent kan je ook helpen om de draagzak helemaal goed in te stellen en om te doen. 

Heel eerlijk, wanneer ik google en de foto's zie betwijfel ik ook hij ergonomisch is. Misschien wel voor de drager maar de positie van de benen van de baby, hangen mij te ver naar beneden.

Hij een ergonomische draagzak horen de beentjes van de baby in een kikker sprong te staan. Dus de knietjes van de baby zijn hoger dan de heupjes.

Vergelijk de foto's van de BabyBjorn maar eens met die van Ergobaby of Tula, dan zie je het verschil wel.

En inderdaad een consult kan nooit kwaad want misschien vind je een draagdoek wel prettiger dan een draagzak.

Succes er mee!

Terug
Bovenaan