Ervaringen draagzak

<p>Ik wil graag een draagzak aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie een fijne draagzak waar jullie goede ervaringen mee hebben, ik hoor het graag! <br />Mochten er nog bijzonderheden zijn waar ik op moet letten hoor ik het ook graag! </p>

Wij hebben een bykay click carrier classic. Ik vind m fijn, snel en handig om te krijgen en vast te maken als je alleen bent. 
Voordeel vind ik dat je m kan wassen en de beetjes zitten in een ergonomische 'kikkker' houding

Ik zou, gebaseerd op eigen ervaringen en wat ik om me heen zie, gaan voor een van de merken die bekend staan om de ergonomische houding, zoals Tula, ergo baby of eventueel die van hierboven. Ik heb de original van Ergobaby en vind het heel fijn dragen, al was het in begin beetje gedoe soms met de insert. De zakken zijn vrij prijzig, maar met een beetje zoeken op MP goed te krijgen. Ik kocht mijne voor de helft van het geld van iemand die hem 2 keer had gebruikt, maar liever de draag doek gebruikte..

Een ergonomische(m houding/kikkerhousing) is het belangrijkst! Daarnaast zou ik ergens gaan passen. Kijk welke allemaal voor welke maat kan en,bedenk hoe lang je hem wilt gebruiken. Een twist is bijv. Van baby tot kleuter te gebruiken. Terwijl je in een tula meerdere maten,hebt die beperkter te gebruiken zijn. Daarnaast is je eigen budget van belang. Sommige zakken zijn goed 2e hands verkrijgbaar. Andere heb je dan kans dat t namaak is (en dus slechte kwaliteit)  

Ergobaby Omni 360 ?
Super fijne draagzak, wij zijn echt heel blij met deze aankoop! Hij kan lang mee en wordt ook door ergo/draagconsulentes aangeraden (als een van de weinige draagzakken), geeft je baby een goede houding 
Helaas wel erg prijzig 

Wij hebben de boba, ook ergonomisch en goed aan te passen aan de baby door allerlei handige gespen en drukknoopjes. Belangrijkste is inderdaad dat de baby in de m-houding zit, knietjes hoger dan de billen (dus vormt een soort van m), verder hangt het af van budget en wat je mooi vindt, en daarnaast idd van hoelang je hem wilt gebruiken.. vooral voor baby, of wil je juist dat hij meegroeit ? 

veel merken hebben meerdere modellen, Tula heeft voor zover ik weet een “free to grow” maar ook een “toddler”. Zelf heb ik de boba x en de boba 4g. 4g vond ik perfect van 4 tot 10 maanden ong, daarvoor te groot, nu wordt ie klein. X kun je meer aanpassen en gebruikte ik dus al voor 4 mnd en kan ook nu (11 maanden) nog prima en kan nog wel even mee. 

Er zijn veel draagzakken op de markt die claimen ergonomisch te zijn, maar dat eigenlijk niet zijn... Je kunt ook op Facebook een groep zoals Draagliefde zoeken voor meer advies op dit gebied! Uit mijn hoofd een aantal verantwoorde draagzakken: tula, bykay, ergobaby, isara, kokadi, fidella...
Ik heb zelf een Isara The One. Heerlijk ding! Op heel veel manieren verstelbaar zodat hij voor iedereen lekker zit, en te gebruiken vanaf geboorte tot maat 116! 

Terug
Bovenaan