Ervaringen draaipoging & stuitbevalling

Hallo,

Ik ben momenteel 34+4 zwanger. En onze kleine spruit ligt nog in stuit (onvolkomen stuitligging) nu zal er een uitwendige versie ingepland gaan worden. En hopelijk zal deze lukken en kan ik gewoon bevallen.
Mocht deze uitwendige versie niet lukken zullen we geïnformeerd worden over een stuitbevalling en keizersnede. En aan de hand van deze informatie zullen mijn man en ik een keuze moeten gaan maken wat we willen... een poging voor stuitbevalling of een keizersnede.

We hopen uiteraard zodra de uitwendige versie poging is ingepland en zal worden uitgevoerd dat deze lukt. Maar we weten ook dat dit niet altijd zo is. Dus is mijn vraag eigenlijk of hier mensen zijn die ervaring hebben met:
- een uitwendige versie
- stuitbevalling
- keizersnede

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes!

Hoi hoi, 

ikzelf geen ervaring mee maar vriendin van mij haar dochter lag ook in stuit al de hele zwangerschap, ook een draaipoging gehad en ze vond het geen pijn of iets doen eerder een beetje vervelend, maar het draaien is niet gelukt en is toen voor een keizersnede gegaan omdat je toch meer kans heb als je natuurlijk bevalt en het lukt niet dat je alsnog een spoedkeizersnee moet en dan kan je beter maar goed voorbereid zijn. 
Het herstellen ging ook goed het is alleen een btje vreemd dat je jezelf heel goed voelt daarna maar dus eigenlijk nog niet veel mag. Succes met de keuze en hopen dat draaien lukt. 
Ikzelf zou ook voor een keizersnee gaan denk ik, natuurlijk bevallen in een stuitligging lijkt me nog veel zwaarder en pijnlijker.. 

Heb 2 vriendinnen die dit hadden. De ene ging voor een keizersnede omdat ze gelezen zorgen had dat het draaien niet goed zou gaan. De andere heeft een draaipoging gedaan die mislukt is en is vervolgens voor de stuitbevalling gegaan. Stuitbevalling was haar 3e bevalling (andere niet in stuit) en de kleine was er vanaf de eerste weer in anderhalf uur. Is goed gegaan. 
Heb zelf een normale bevalling en een keizersnede gehad, maar dat was bij mij omdat de kleine het hoofd schuin hield liggen. Morgen weer een keizersnede. Weet niet wat je daar over wil weten? Ik zelf had een langer kraambed bij de "normale bevalling doordat ik toen blaasproblemen heb gekregen. Keizersnede is wel pijnlijker de eerste dagen na de keizersnede. Herstel ging alleen bij mij dus wel sneller. 

Hi. 
Ik lees even mee want ben nu 34.3 en ook een stuit....
Nu moet ik volgende week naar de vk en als de baby dan nog in stuit ligt door naar zh voor dezelfde afspraken. Ik weer wel dat je ook moxa therapie kan proberen. Schijnt ook echt wel goed resultaat te geven. 
De baby draait bij mij nog weleens van kant dus waarschijnlijk genoeg ruimte. Wacht het daarom gewoon nog even af!

Xx

Ik ben nu een week bezig met de moxa stick. Tot dusver nog geen veranderingen. Maar onder de noemer baat het niet dan schaadt het niet zijn we eraan begonnen. Ik hoop natuurlijk dat de draaipoging zal lukken dan hoef ik niet te kiezen tussen stuitbevalling of keizersnede. Het liefste voorkom ik een keizersnede maar dit hebben we niet helemaal zelf in de hand natuurlijk. Vandaar ook mijn vraag voor mensen met ervaring stuitbevalling en keizersnede. Dit omdat het herstel bij een keizersnede langer is.. en daar zie ik zelf wat tegenop omdat ik wel een bezig persoon ben. En gedwongen rust (te lang) voor mij erg moeilijk is ;)

Mijn dochter had altijd goed gelegen, maar met 35+3 is ze gedraait.
Er is toen 4 dagen later een uitwendige versie gedaan, ik had gelukkig voldoende vruchtwater en ze was nog niet ingedaald.
ze hebben het met 2 gynocologen gedaan. De eerst poging ging goed totdat ‘ze terug schoot’ de 2 de poging volgens het boekje.
Het draaien zelf deed geen pijn, wel het feit dat 1 van de 2 z’n nagels niet had geknipt....! Ook had ik tot voor de versie geen strie, maar zat door de versie in 1x onder.
Achteraf zou ik het zo weer doen! Uiteindelijk met 40+1 bevallen van Norah die nu alweer 6 maanden is :)

Ik ben benieuwd. De versie is inmiddels ingepland. Zelf heb ik ook geen last van striae. Hoop dat het ook niet komt door de draaipoging. 
Onze uk is ook nog niet ingedaald. Dus hopelijk werkt dat mee. En anders moet ik alsnog gaan nadenken over een keizersnede of een stuitbevalling. 

Hoi hoi,
ik heb zelf 2 weken geleden een versie gehad, omdat ons meisje in half onvolkomen stuit lag (met een beentje voor de uitgang) zo kan je natuurlijk niet bevallen haha.
Na 2 goeie pogingen moest ik even bijkomen (zweet brak me alle kanten uit en viel zowat flauw) even wat gegeten en gedronken.
Meestal stoppen ze na 2 pogingen, maar ik wou het nog 1x proberen en dit keer met 2 vrouwen sterk werkte ze eindelijk mee haha.
Het is absoluut geen pretje en de 2 dagen erna ook niet, omdat je letterlijk bont en blauw bent van binnen..maar het is het absoluut waard!! 
heel veel succes!!
liefs xx

Terug
Bovenaan