Ervaringen eerste afspraak gyn.

<p>Hoi dames, </p><p>Na een jaar proberen zijn wij afgelopen week naar de huisarts gestapt. We hebben een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitspolikliniek van het Maasstad ziekenhuis. Iemand daar toevallig ervaringen? Ook ben ik benieuwd wat we kunnen verwachten bij het eerste bezoek. 17 december is de afspraak...</p>

Hi hi, wegens omstandigheden liepen mijn man en ik al in het ziekenhuis maar mijn eerste afspraak kregen we wat vragen (hoevaak heb je seks, regelmatige cyclus etc) en hebben ze gelijk een inwendige echo gemaakt. + heel veel folders om te lezen (was in het Erasmus)

Bij ons was eerste afspraak (in Groningen) doornemen van wat vragen, en resultaten semen onderzoek. Ook geven ze meteen aan wat er eerst allemaal onderzocht gaat worden en wat er gebeurd afhankelijk van de uitkomsten.
Toen gekeken naar wanneer echo kon, die plannen ze vlak voor je de eisprong verwacht in, zodat je een week na de eisprong kunt prikken voor progesteron. Mocht je eisprong vlak na die afspraak moeten komen, kan het best zijn dat ze meteen een echo maken. 

Bedankt voor je reactie MamavanO. Werd verder onderzoek ingepland zeg maar? En een inwendige echo doen ze zonder eendenbek toch? 
Oh dan ben ik wel benieuwd Pooh-beer, als ik ongesteld word rond 7 dec. waar ik vanuit ga, is het cyclusdag 10. Mijn ei springt zo tussen dag 12 en 16. Denk dat er dan wel kans is op een echo. Wij hebben ook nog geen semenonderzoek gehad... staan nog aan het begin dus.

Hoi hoi,
 bij ons hadden we eerst een gesprek met vragen. Daarvoor hadden we al een semenonderzoek gehad. Hierna hadden wij een hsg onderzoek hierbij wordt contrastvloeistof door je eileiders gespoten om te kijken of daar geen verstoppingen zitten in sommige gevallen wordt je daarna sneller zwanger. 
Hierna mochten wij door voor iui dus bellen bij de eerste dag van menstruatie. Daarvoor moest ik ergens op prikcursus komen en start het hele traject. 

Onze eerste afspraak moest mijn man mee. Werden allerlei vragen gesteld over lichamelijke en geestelijke gezondheid. Bij mij werd een echo gemaakt. Daarnaast werd verteld dat mijn man zaadonderzoek kreeg, en ik moest bellen wanneer ik ongesteld was geworden. Dan werd op dag 3 een echo gemaakt en kon ik starten met medicatie. 

Dat ging allemaal best snel zo te horen bij jullie Happy S . Zit je nog midden in het traject? 
Bedankt Silvia-xx..
zo te horen nog best verschillen bij eerste afspraken.

Evelientjee- wij lopen ook in het Maasstad ziekenhuis. Fijn ziekenhuis. Sinds ik gestopt ben met de pil had ik een erg onregelmatige cyclus. Dacht eerst dat het door onthullen kwam. Toen we na een jaar nog niet zwanger waren naar de huisarts geweest en een verwijsbrief gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis kregen we eerst allemaal vragen. Daarna ging ze mij onderzoeken. Ik kreeg een echo. Door mijn verhaal en de echo kreeg ik de diagnose PCOS. Daarna moest eerst mijn mans zaad gecontroleerd worden. Gelukkig was dat allemaal goed. Toen we dat te horen kregen hebben we medicatie voor mij mee gekregen. Letrozol. Moest ik gaan slikken op cyclussen 3 tot 7. Daarna echo’s gehad om te kijken hoe mijn lichaam erop reageerde. Spannend allemaal dus. 
Groetjes nientje 

Terug
Bovenaan