Ervaringen elvie borstkolf

Hi!

Ik geef momenteel borstvoeding en dit gaat voor nu (baby is 4 weekjes) goed. Echter, heb ik nog een kleine rondlopen in huis en bij die heb ik fulltime gekolfd. Ondanks dat ik borstvoeding nog even wil gaan doen, begint mijn man straks met werken en kijk ik alvast naar kolfapparaten, mocht ik wel kiezen voor fulltime kolven. Ik kwam toen de elvie borstkolf tegen. De prijs is erg hoog dus ik ben op zoek naar ervaringen.

Ik heb nu de medela freestyle. Ook een erg prijzige kolf maar je zit alsnog vast aan draden en kan niet zo 1, 2 opstaan om bijvoorbeeld de andere kleine te helpen of (jaja peuterpubertijd begint vroeg bij mijn eerste) te stoppen van stoute dingen.
Met de elvie kolf is alles draadloos, maar ik moet wel zeker weten dat het het geld waard is.

Ik weet niet of er een lactatiekundige bij je in de buurt zit maar soms hebben zij kolven om uit te proberen. Dan mag je 'm dus lenen om te testen (volgens mij moet je dan alleen uit hygiëne wel de borstschelp dus dat ding wat je borst raakt zelf aanschaffen of als die past degene gebruiken die je nu hebt).

Misschien kan je googlen op lactatiekundige in de buurt of op elvie kolf uitproberen.

Zelf geen ervaring mee dus kan je wat dat betreft niet helpen

Er staat op ouders van nu wel wat reviews over die kolf. Misschien even de zoekfunctie gebruiken van deze site. Misschien kan je ook reviews vinden via bol.com of Google.  
Kennis van mij vindt het erg lastig om de tepel goed in dat ding te krijgen, omdat dit op gevoel moet. Batterij gaat ook maar voor 1 a 2 keer kolven mee. Voor de rest vindt ze het wel handig omdat de handen vrij zijn. 

Ik vind dit altijd wel een fijne review: https://www.borstkolfwinkel.nl/blogs/borstkolfwinkel-nieuws/elvie-vs-youha-the-ins-review/
Kort gezegd: de goedkopere youha the ins is beter, maar wel iets groter en iets meer geluid. Maar als je niet 'onzichtbaar' hoeft te kolven is die dus heel fijn.

Ik heb de Elvie kolf. Vind het heel fijn maar je kunt weinig doen dan stilzitten. Als je erg actief bent is mijn ervaring dat de melkopbrengst lager is. Ook laat het vacuum los als je teveel beweegt. Je moet bijvoorbeeld niet teveel voorover hangen.

Hi, ik heb geen ervaring met de elvie, maar wel met kolve met de medela met een baby en uitdagende peuter
Ik gebruikte een kolfbh + wijd zittende trui. De motor stopte ik in mijn broekzak / zak van de trui. Op die manier kon ik kolven en tegelijkertijd redelijk vrij achter mijn kind aanrennen.

Ik heb twee elvies, vind ze fantastisch! De vrijheid die je ermee krijgt maakt dat de prijs het zeker waard is. Als je een beetje ruim bloesje/shirtje draagt en een iets stevigere voedingsbh kan je heel makkelijk in gezelschap kolven. Eindelijk niet vast op de wc in een restaurant bijv. Ik hoef me nooit af te zonderen, ook niet op kantoor.
Ik weet niet of de ervaring van maar paar keer kolven recent is, maar ik heb de kolven nu een maand of 4 en kan er een hele dag mee doen (keer of 6 x 15minuten, dubbelzijdig kolven dan). S avonds natuurlijk wel opladen voor de volgende dag.
Echt actief doen zou kunnen, maar dan merk ik ind dat als mijn baby niet in de buurt is de opbrengst lager is. Al heb ik ook wel eens door de winkelstraten gelopen, kolvend, en prima productie haha. Groot voordeel vind ik ook dat het makkelijk schoon te maken is, weinig onderdelen.
Misschien krijg je ook nog wat vergoed bij je zorgverzekering? Ze behouden ook best wat waarde dus doorverkopen straks kan natuurlijk ook weer. Maar zou zeker eens uitproberen bij een kolfcentrum oid.

Ik heb een youha the ins! Verre van discreet, maar zo ideaal dat hij in je bh kan en je dan gewoon normaal kan zitten etc. Ik heb ook een medela maxi flex en in principe ook draadloos. Die bleef bij mij alleen niet goed zitten, dus moest ze alsnog vast houden. Nu geen probleem mee. 

Terug
Bovenaan