Ervaringen en tips draagdoek

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Oke, een belangrijke vraag voor jullie! Wie heeft er ervaring met draagdoeken? Graag jullie ervaringen hierover!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 25.1px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Het zit nl zo:</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn zoontje is inmiddels 14 weken en ondertussen zo,n 6-6,5 kilo. Nu wil hij de afgelopen 2 weken ineens overdag niet meer slapen. Iedere keer weer strijd. In de box en wipstoel slaapt hij nooit, wordt dan druk door zijn vermoeidheid en gaat nog meer huilen. Hij huilt zowiezo de laatste 2 weken veel. Bij bureau dachten ze aan reflux en hebben dus ook jbpm gebruikt, maar dit was drama. Leek of hij daar veel krampjes van kreeg, terwijl die al n tijd over waren. Dus daar zijn we inmiddels mee gestopt. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Waar het om gaat is dat ik nu al 2 weken de hele dag ( althans een groot gedeelte van de dag, k moet niet overdrijven natuurlijk haha) met n huilende baby op de arm loop, die ontzettend moe is, maar niet wil slapen! Ik krijg hem nergens neergelegd, alleen bij mij of mijn man op de arm en ermee lopen is goed. Wandelen in wandelwagen, rijden met auto is ook goed btw, maar dat doe je ook geen hele dag haha!</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nu lees en hoor ik vaak dat moeders hun kind in een draagdoek bij zich dragen. Ik heb zo’n doek nooit aangeschaft. Simpelweg omdat ik daar het type niet zo voor ben en ze ook best prijzig zijn? Maar nood breekt wet en mijn arme ruggetje is al niet zo best en aangezien meneertje steeds zwaarder wordt, begin ik me nu toch af te vragen of ik misschien toch zo’n doek aan moet schaffen. Wat zijn jullie tips en ervaringen en tot welke leeftijd kan ik die doek gebruiken?</span></p>

Zelf heb ik de ByKay stretchy wrap deluxe. Heel tevreden mee, kost 59,95 en kan tot 18kg dacht ik. Ik dacht dat ik niet echt het type voor een draagdoek was, maar ben er echt blij mee. Om dezelfde reden aangeschaft als jij ;)

Ik heb toevallig ook de bykay stretchy wrap deluxe. Was van te voren bang dat het nogal wat gedoe zou zijn met omdoen, maar ik vind hem ideaal! Helemaal als mijn dochter net gegeten heeft en ze dus even een poosje omhoog moet blijven. Draagdoek om en dan kan ik tenminste wat doen! En zij vindt het ook heerlijk, wordt er spontaan rustig van. 

Als je niet zo’n draagtype bent zou ik je adviseren om voor een makkelijke drager te gaan. Een draagdoek moet je knopen en daar moet je ook even handigheid in krijgen. We hebben (behalve de doek) een draagzak. Die doe je gewoon om als een rugzak maar dan op je buik. Geen geknoop, alleen even stellen in het begin. Op marktplaats ook te vinden, niet zo duur. Wel even opletten dat je een ergonomische neemt ivm de ontwikkeling van de heupjes. Hier goede ervaring met de Stokke 3 in 1. 
Als je toch voor een doek gaat zou ik geen stretch materiaal nemen maar een geweven met evt een ring sling, dat is eenvoudig en snel omdoen. Je kindje is niet meer zo heel licht met 14 weken en geweven is wat steviger (is mijn ervaring). 

Ik heb ook een bykay, maar dan een klikbare. Stretchy wrap ook gehad maar klikbare sneller om. Ideaal als baby huilt en snel erin moet en ook makkelijk vanuit de doek in bed te leggen. Vooral gekozen omdat hij beter ondersteunt in mijn rug en ben er heel blij mee.

Ik heb alleen een tip welke je zeker NIET moet kopen; de draagzak van ergobaby. Zitten echt 1000 touwtjes en dingen die je moet vertellen op en ik krijg me dochter er in me eentje echt niet in. Echt een rotding vind ik het

Ik ben juist heel erg tevreden over de ergobaby. Heb mijn zointje tot 9 maanden er heel veel ingedragen en de eerste 3 maanden in ieder geval dagelijks.
Hij is nu anderhalf en nog steeds heb ik hem zo nu en dan op de rug.
Ik zou eens vragen of kijken op een ruilpagina op Facebook of je er 1 kunt proberen of lenen voordat je er 1 aanschaft

Een draagdoek heb ik in het begin gebruikt, maar ik vond het toen hij een maand of 4/5 was zwaar worden. Daarna ben ik een (tweedehands) Tula gaan gebruiken, een draagzak die je makkelijk zelf aandoen. Hier draag ik mijn zoontje nog steeds in en hij is nu 12 maanden. En nergens last van! 

Terug
Bovenaan