ervaringen en tips gevraagd voor kraamfeest

Hoi,

Wij gaan een kraamfeest geven voro de geboorte van onze zoon pepijn.
Voor ons is dit nieuw en ik kan niet zo veel informatie vinden op internet.
Ik hoop hier mensen tegen te komen die hier ervaring mee hebben.

Ik zou graag recept willen voor een blauw welkomsdrakje.

En iets anders in plaats van beschuit met muisjes.

Zelf hebben we al het iedee opgedaan om een kinderhoekje te maken,
een kraamboek waar gasten wat voor Pepijn in kunnen schrijven.
En als bedankjes een foto tje van Pepijn.

Hebben jullie nog meer iedeeen??

Alvast bedankt, Risje
 
hoi Risje,

Ik heb het niet gedaan, wilde het ook doen maar ben blij dat ik het niet heb gedaan. mensen die op het kraamfeest komen komen meestal ook nog is op gewoon kraamvisite. Als er 2 mensen voor een half uur aanwezig waren was het voor mij al teveel.

Geef je het kraamfeest pas na 2 maanden ofzo, komen toch mensen eerder omdat ze toch nieuwsgierig zijn. Dan zit je nog met dubbel visite. na je bevalling zit je daar niet op te wachten, ik iig niet. De eerste maand was ik een wrak.
 
hoi het kraamfeest is als pepijn ruim 4 weken is.
dat is volgende week. ik moet zeggen iedereen heeft zich eraan gehouden om niet eerder te komen. alleen hele close vrienden en familie zijn natuurlijk al geweest.
en als andere mensen eerder willen komen ben ik er heel eerlijk in dat ze nog moeten wachten op het feest. ik denk dat je dat wel zelf in de hand hebt. en daarom doen we het ookal vrij snel.
 
ik dacht dat ik snel weer op de voet was maar dat viel vies tegen. Ik ben er iig geen voorstander van. Ik was totaal niet in staat om mensen te ontvangen, ik zat stilletjes op een stoel en zat eigenlijk de mensen weg te kijken zodat ik weer kon gaan liggen.
Maar als jij je er goed voor voelt en bij voelt moet je het doen.

Ipv beschuit met muisjes kan je ook lange vingers dippen in glazuur en dan in de muisjes.

Houd je het feest thuis of in een grote ruimte?
Een kraamboek is heel leuk voor hem voor later. Tja een blauw welkoms drankje.. blue curacao hihihi. Ik kan zo niet een alcohol vrij drankje bedenken.
 
Ik zelf wou ook een kraamfeest geven omdat we dit bij de eerste ook gedaan hebben. Maar bij de tweede viel het me erg tegen ondanks onze zoon al 6 weken was. Wij hadden muffins met blauwe muisjes en als welkomst drankje blue curacao en blauwe druivensap. Verder hadden we voor de oudere kinderen een hoekje gemaakt met een kleine tv en kleurplaaten. We hadden ook een gastenboek waar de mensen iets in schreven. Van iedereen die er was hebben we een foto gemaakt samen met de kleine en die in het gastenboek geplakt bij het gene wat de mensen haden opgeschreven.

Groetjes,

Miriam
 
Wij hebben ook een kraamfeest gegeven. Onze zoon was toen 6 weken oud. We hadden muffins met blauwe muisjes en als welkomst drankje blauwe druiven sap en blauw champagne. Als bedankt je hadden we knuffeltjes met een t-shirtje aan met daarop de naam en geboortedatum van onze zoon.

We hebben voor de kinderen een tv met dvdspeler neer gezet. Ook hadden we voor de kinderen een tafel met allerlei knutselspullen, kleurtjes en papier.

We hadden een kraamboek waar mensen iets in konden schrijven. Later hebben we de foto's erbij geplakt die we tijdens het kraamfeest van iedereen gemaakt hebben samen met onze zoon.

Groetjes,

Miriam
 
Wij hebben ook een kraamfeest gegeven tot onze dochter 7 weken was. ivm keizersnee was eerder geen goed idee. Ik ben echt een voorstander van een kraamfeest. Alle visite kwam op het feest en niet nog eens extra op afspraak en het was heel gezellig. De familie kan ook met elkaar praten en daardoor is het eigenlijk heel ontspannen. Roos lag of boven te slapen of in de draagzak. Ik heb haar zoveel mogelijk bij me gehouden.
Ik had een "stapeltaart" gemaakt van roze glacé koeken, maar ja, die heb je niet in het blauw...
Verder ontvangst met koffie en daarna fris en wijn en bier op tafels dus zelfbediening Kopjes en wijnglazen gehuurd, vuil weer inleveren, ideaal!
 
Terug
Bovenaan