Ervaringen Ewan droomschaapje

<p>Hoi hoi,</p><p>heeft er hier iemand ervaring met de knuffel Ewan het droomschaapje? Deze maakt hartslag, baarmoeder en stofzuiger geluiden. <br />onze zoon van 6 weken wil bijna niet alleen boven slapen.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p>

Heb geen ervaring met t schaapje, maar wel met een fijne playlist op spotify. Die heet whomb sounds, misschien kan je die proberen. Zit ook hartslag en stofzuiger geluiden bij :)

Is er een speciale reden dat je hem alleen wil laten slapen? Dat hij dat moeilijk vindt, is heel normaal, je hebt hem immers maandenlang gedragen en heeft zeker nu nog mamahonger, huidhonger en nood aan nabijheid. Hij kan nog niet zo goed zien, dus als hij je niet hoor of ruikt, kan hij het gevoel krijgen dat hij achtergelaten is. 
Er wordt vanuit de Wereldgezondheidsorganisatie ook aanbevolen om je kindje tot 6 maanden onder toezicht te laten slapen ivm wiegendood e.d.
Dat gezegd zijnde, als je hem echt alleen wil laten slapen, kan zo'n knuffeltje met geluiden wel helpen. Je kunt misschien ook eens kijken voor een Warmteknuffel die je dan ook eerst een tijdje bij je draagt zodat het je geur heeft.
Elk kindje is anders en kan zijn dat deze dingen ook niet werken en dat hij gewoon lekker dicht bij jou wil zijn en daar mag je best aan toegeven, als je dat kunt. :)

Wij hebben hem en gebruiken hem ieeeedere dag! (14 maand!) zelfs cadeau gegeven als kraamcadeau. Wat ik vooral erg fijn vind is dat het rode licht genoeg zicht geeft om te troosten bijv.

Wij hebben hem ook en is een van de beste aankopen ooit! Onze dochter sliep al heel vroeg met ruisgeluid. Ewan doet dit ook en heeft ook een rood lampje wat doet denken aan het licht in de baarmoeder. Het is ook heel fijn dat het schaap na 20 min uit gaat en reageert op huilen, hij gaat dan weer aan. Wij nemen hem zelfs mee naar de opvang. Onze dochter is er aan gehecht en hoort bij het naar bed gaan ritueel.

Mijn zoontje van 4 maanden heeft hem ook. Ik heb hem gekocht toen ik nog zwanger was en vanaf zijn geboorte gebruikt bij het naar bed gaan.
Het schaapje gaat ook mee naar de opvang en naar m'n moeder als zij op hem past. Hij is onderdeel geworden van zijn slaapritueel.
Rond de leeftijd van jouw kindje merkte ik dat hij echt ruis nodig had om in slaap te komen. Maar gebruikte het daarvoor dus ook al. Huilsensor gebruik ik niet. 
Hij komt nu op een leeftijd dat hij hem zelf gaat pakken in bed. Ik heb wel de 2.0 versie. Iets duurder, maar wel wasbaar. 

Ja hier ook een Ewan en tevreden over. Idd nu inmiddels een oordeel van de slaap associaties en gaat mee naar oppas?

Terug
Bovenaan