Ervaringen gebruik Fantomalt

<p>Goedenavond.. </p><p>Ik ben opzoek naar ouders wiens kindje fantomalt gebruikt of heeft gebruikt om aan te komen. </p><p><span style="color: #43474d; font-family: museo sans, Helvetica, Arial, sans-serif;"><span style="caret-color: #43474d; font-size: 14.666666984558105px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Onze dochter is 16 maanden en woog 5 weken geleden bij de laatste meting 7770 </span></span><span style="color: #43474d; font-family: museo sans, Helvetica, Arial, sans-serif;"><span style="caret-color: #43474d; font-size: 14.666666984558105px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">gram en 72 cm. Een kleintje dus, ze komt wel aan maar het gaat alleen niet zo snel. De ene arts verteld ons dat ze wel onder de curve zit maar ze volgt wel haar eigen curve. De andere arts vind er weer iets anders van en onze diëtiste (waarvoor we zijn voor een lactose intolerantie) gaf aan om fantomalt te gaan proberen om te kijken of ze dan meer aankomt. <br /><br />Mijn man en ik twijfelen alleen aan het gebruik hiervan. Wij zijn beide niet de grootste en dikste (ik 1.58 en weeg 58kg en mijn man 1.75/1.80 en weegt iets van 75kg) ook waren wij vroeger beide niet de grootste. Wij denken dus dat dit gewoon haar bouw is. Ze is verder een vrolijk meisje, ontwikkeld zich goed, kruipt/staat/loopt (langs banken en tafels en probeert sinds paar dagen losse stapjes) er flink op los. Eet redelijk goed (ochtend papfles, 2 stuks fruit, lunch 1 a 2 boterhammen, wat tussendoortjes en savonds met ons mee al mag het avondeten wel wat meer maar denk dat genoeg ouders dat ook vinden van hun dreumes). <br />Mijn vraag is dus of er hier ouders zijn die fantomalt gebruiken en wat hun ervaringen daarmee zijn?</span></span></p><p>Liefs Ankie</p>

Hoi hoi
Luister vooral naar je eigen gevoel hierin ook al is het soms lastig, maar als ze het goed doet? En je kan het eerst ook een tijdje proberen anders en als toch niks is dan mee te stoppen?
Mijn dochter heeft een koemelkallergie en is ook niet heel groot, hiervoor lopen wij bij de kinderarts en word er ook gezocht naar een reden dat ze zo slank is. Mijn dochter is 23 maanden en weegt 10,2 kilo en is 86cm. Ik denk ook dat ze de bouw van haar vader heeft die is 180cm en weegt 75kilo. Ik ben zelf wat voller van model en ben 160cm. Vaak word er toch een vergelijking met mij gemaakt. Mijn dochter is ook heel vrolijk en heel actief, Eet ook veel maar blijft slank. Ik heb het los gelaten om me steeds hier zorgen over te maken want ze doet het verder erg goed. Ik heb geen ervaring met fantomalt, wij kregen altijd als tip om wat extra vetten toe te voegen in der eten (zoals pindakaas op der broodje, in olie haar eten bakken) ook werd ons gezegd om volle producten te gebruiken. Zoals volle melk en volle yoghurt maar ja dit gaat moeilijk ivm der koemelkallergie.
Ik wens je heel veel succes en vooral naar je eigen gevoel luisteren, jullie kennen haar het beste!

Liefs

Hoi 'Plientje. Dankjewel voor je reactie. Mijn eigen gevoel laat me een klein beetje in de steek. Ook fijn om te horen dat jullie dochter ook slank is en een koemelkallergie heeft. Het lijkt dat dat beetje met elkaar in verband staat als ik ook andere kindjes in mijn omgeving zie. Sophie (onze dochter) doet het verder hartstikke prima. Ze is vrolijk, huilt niet veel, slaapt (redelijk) goed, speelt alleen maar ook met ons, begint met losse stapjes te zetten, ontwikkeld zich goed (pas een terugkoppeling gehad bij het kinderdagverblijf over haar vooruitgang enzo).. enige wat we soms hebben is dat ze sneller moe is, naja moet eerder zeggen dat haar energielevel na een tijdje spelen laag is. Ik maak me er geen zorgen om omdat ontwikkelen nou eenmaal veel energie vraagt en ze is ook met 3 weken over van de babygroep naar de dreumesgroep op het kinderdagverblijf dus dat kost ook energie. Qua eten mag er meer in, maar ze heeft een sterke persoonlijkheid dus als ze iets niet wil doet ze het ook echt niet. Wij willen dus ook niet dat eten een strijd word en willen het ook gezellig/leuk houden. Vandaar dus het voorstel van de diëtiste om Fantomalt te gaan gebruiken. Pff moeilijk, ik weet gewoon echt even niet wat het beste is.

Terug
Bovenaan