Ervaringen gebruik probiotica tegen eczeem en pukkels

<p>Hallo dames,</p><p>Sinds ik gestopt ben met de pil, ruim een jaar geleden, heb ik last gekregen van pukkels. Ik hoopte dat dit over zou gaan bij een zwangerschap maar ik ben inmiddels ruim 13 weken zwanger en die pukkels zijn zeker niet minder geworden. Ik heb er zelfs eczeem bij gekregen, zowel in mijn gezicht als op andere plaatsen op mijn lichaam. De hormoontjes zorgen hier helaas niet voor een prachtige huid ;).</p><p>Nu heb ik gelezen dat probiotica hier mogelijk een positief effect op kan hebben. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? En zo ja, welke probiotica gebruikten jullie dan?</p><p>Ik hoor het graag!</p>

Ben je toen je stopte met de pil tevens gestart met foliumzuur? Daar kreeg ik namelijk enorm veel pukkels van. 

Geen ervaring met probiotica verder. Maar zou iig voor een supplement gaan ipv producten waar het in zit zodat je zelf kunt doseren.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben niet direct aan het foliumzuur gegaan dus ik denk dat het echt de hormonen zijn. Als puber had ik ook last van puistjes en de anticonceptie was daar het wondermiddel.
De huisarts hou ik zeker achter de hand maar normaal kreeg ik hormoonzalf en antibiotica voor dit soort klachten en ik weet dat ik dit nu niet mag hebben dus dacht, eerst dit proberen.

Ik heb het niet om die reden gebruikt maar omdat ik veel antibiotica kuren had gekregen tijdens de zwangerschap (zowel intraveneus als oraal) en de verloskundige het verstandig vond om aan het eind van de zwangerschap probiotica te nemen. Ik heb er 1 gebruikt voor baby's en kinderen, dan weet je zeker dat het goed is voor de kleine. 
Synbiotic childrens powder heette het. 

Terug
Bovenaan