Ervaringen geitenmelk baby 6 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Na zes onrustige maanden rondom de voedingen van ons zoontje (eerst bv. wat niet goed lukte door een te kort tongriempje, daarna wel rustiger drinken uit de fles (omneo i.v.m. krampjes) maar al snel ontstond onrust) twijfel ik nu om over te stappen op geitenmelk, of dit eens te proberen. Ik hoor hier veel positieve verhalen over van moeders die de klachten herkennen bij hun eigen kinderen. Benieuwd naar jullie ervaringen. Even het verloop + wat extra informatie.</p><p>Vanaf 3 maanden ontstond voornamelijk de onrust tijdens het drinken, het lukt uiteindelijk wel om te flessen op te krijgen maar hij wrijft in zijn ogen, trekt aan zijn oren, krabt zichzelf, trappelt met benen, huilt, tijdens de fles. De laatste maanden is dit verergerd. In overleg met consultatiebureau pepti geprobeerd (ook i.v.m. verborgen reflux klachten). Klachten verergerden zo dat we bij de HA-post zijn geweest. Die schreef maagzuurremmers voor, dit helpt m.b.t het onrustig slapen 's nachts, hij lijkt minder wakker te worden van te pijn. Toch verbeterd het drinken niet en blijft hij zo ongelukkig/prikkelbaar etc. Betreft flessen, spenen, manieren voeden hebben we bijna alles al geprobeerd... </p>
 
Ik geef Nanny Care. 
Maar wat wil je precies bereiken met geitenmelk? Het is nooit bewezen dat het makkelijker verteerbaar is he... En pepti voor kma heb je al geprobeerd. 
Onze dochter heeft kma, maar mild. Zij lust geen sterk gehydroliseerde melk (pepti bijvoorbeeld). Op geit heeft ze enkel een wat pukkelige huid en drinkt ze soms nog onrustig. Als ik haar koeienmelk geef herken ik zeker de klachten die je noemt. Maar die kunnen door meer dingen ontstaan. Aan je verhaal te lezen weet je dat zelf ook al. 
Ben je al eens bij een kinderarts geweest? 
Waar iets als Nanny Care wel bij kan helpen, er zitten minder rare toevoegingen in dan de reguliere merkjes. Maar dan is er meer dan Nanny Care te vinden. Mocht er een allergie voor een of andere vulstof of toevoeging zijn, dan kan het helpen. Long shot. Google daar eens over. Natuurwinkels kunnen je denk ik ook wel verder helpen. 
 
 
 
Wij hebben ons zoontje eerst naast borstvoeding en daarna volledig voeding o.b.v. geitenmelk gegeven (kabrita). Vanaf 7 maanden ong zijn we wel over gegaan op "gewone" hero, ivm de prijs onder andere. 
Ik ben zelf erg positief over de kabrita, maar kanttekening is wel dat ik dus geen andere ervaring heb (en vanaf 7 maanden dus koemelkvoeding, wat ook prima beviel).
Mijn zoontje heeft nooit last gehad van krampjes met de kabrita, toen hij borstvoeding kreeg had hij dat wel (eens). 
Er is niets bewezen qua vertering, maar het is wel zo dat ook door volwassenen geitenmelk soms als "zachter" ervaren wordt. 
 
Mijn dochter had een bewezen koemelk allergie en bij haar werkte peptie heel goed. Als dat niet werkt voor jullie vraag ik mij ook af wat je verwacht van geitenmelk?
Mij is ooit verteld dat het onverstandig is om geitenmelk te geven tenzij er geen andere optie meer is. Hierdoor leert het lichaam van je kind  niet aan koemelk eiwitten en dat kan op latere leeftijd problemen veroorzaken zoals bijvoorbeeld een lactose intolerantie. De kans op andere allergieën is groter zei het consulatiebureau toen. 
Zeker als je kindje geen koemelk allergie heeft zou ik het in ieder geval ook niet proberen, maar wellicht weet het consultatiebureau je daar wat meer over te vertellen. 
 
[quote quote=10369716]Ik geef Nanny Care. Maar wat wil je precies bereiken met geitenmelk? Het is nooit bewezen dat het makkelijker verteerbaar is he… En pepti voor kma heb je al geprobeerd. Onze dochter heeft kma, maar mild. Zij lust geen sterk gehydroliseerde melk (pepti bijvoorbeeld). Op geit heeft ze enkel een wat pukkelige huid en drinkt ze soms nog onrustig. Als ik haar koeienmelk geef herken ik zeker de klachten die je noemt. Maar die kunnen door meer dingen ontstaan. Aan je verhaal te lezen weet je dat zelf ook al. Ben je al eens bij een kinderarts geweest? Waar iets als Nanny Care wel bij kan helpen, er zitten minder rare toevoegingen in dan de reguliere merkjes. Maar dan is er meer dan Nanny Care te vinden. Mocht er een allergie voor een of andere vulstof of toevoeging zijn, dan kan het helpen. Long shot. Google daar eens over. Natuurwinkels kunnen je denk ik ook wel verder helpen.
 
[/quote]

We hebben na lang tobben en van het kastje naar de muur, nu een verwijzing naar de kinderarts maar die afspraak vindt pas 27 november (telefonisch, zucht!) plaats.
Klachten kunnen inderdaad door veel dingen ontstaan, echter zie ik zelf door de bomen het bos niet meer en lijken de deskundigen (HA, consultatiebureau) het allemaal abnormaal te vinden maar het ook niet te weten. We zijn al tweemaal bij een osteopaat geweest, die kon niets vinden.
 
[quote quote=10369767]Mijn dochter had een bewezen koemelk allergie en bij haar werkte peptie heel goed. Als dat niet werkt voor jullie vraag ik mij ook af wat je verwacht van geitenmelk? Mij is ooit verteld dat het onverstandig is om geitenmelk te geven tenzij er geen andere optie meer is. Hierdoor leert het lichaam van je kind niet aan koemelk eiwitten en dat kan op latere leeftijd problemen veroorzaken zoals bijvoorbeeld een lactose intolerantie. De kans op andere allergieën is groter zei het consulatiebureau toen. Zeker als je kindje geen koemelk allergie heeft zou ik het in ieder geval ook niet proberen, maar wellicht weet het consultatiebureau je daar wat meer over te vertellen.[/quote]
Het consultatiebureau gaf aan dat het juist geen kwaad kon om te proberen. Omdat dit zachter zou zijn voor bv. de darmpjes (daar heeft hij al sinds geboorte vaak/veel last van, vandaar ook de omneo). Soms kan het zo zijn dat pepti niet voldoende is heb ik begrepen, hopelijk kan de kinderarts ons daar mee nog verder helpen. Van de pepti spuugde ons zoontje alles er uit, werd nachten lang ieder uur schreeuwend wakker.. Helaas geen succes..
 
Onze dochter had veel gelijke klachten. Huilen aan de fles en vreselijk overstrekken en veeeel krampen.
Over op pepti, daar dronk ze heel slecht op. Nu op de neocate. De pepti is met geknipte eiwitten, de neocate is zodanig 'bewerkt' dat het lichaam de eiwitten niet meer herkend.
Na 10 weken non stop huilen, krijsen en vooral niet slapen hebben we een rustigere meid er voor terug. Ze krijgt ook Nexium voor reflux klachten maar waarschijnlijk hangt alles samen met de allergie.
Wellicht een x proberen?
Geitenmelk kan helpen mbt de darmen, veel kids reageren er goed op maar mocht t toch een allergie zijn dan zal je kindje blijven reageren.
 
Hoi hoi, 
Wat vervelend als het drinken niet goed gaat. Hier voor onze 2e zoon meteen begonnen met omneo, omdat onze eerste het er goed had gedaan. De 2e helaas niet, was onrustig, last van krampjes, zeer moeilijke stoelgang en pukkeltjes op zijn gezicht. Toen hij 10 weken was begon hij ineens ook te spugen, dacht aan reflux, naar de HA geweest, maar wilde pas iets geven als hij echt niet meer at/sliep/vrolijk was dus ik ben zelf gaan googlen. Kwam bij de voeding van HIPP uit, is biologische voeding. Ben zelf niet perse van het biologische, maar baat het niet.. dus geprobeerd en na twee dagen al verdwenen de bultjes op zijn gezicht, hij werd rustiger, geen krampjes, spugen verdween weer en na 2 weken kwam ook zijn stoelgang goed op gang. Wellicht iets om te proberen? Iig heel veel succes met alles. 27/11 is nog ver weg als het niet lekker loopt voor je kindje. 


fijne avond & groetjes
 
Terug
Bovenaan