Ik heb wel ervaring en vindt het een heerlijk ding! Ik snap echt niet waarom mensen het gevaarlijk vinden, het is jukist hartstikke veilig. De maxicosi drager zit stevig op je bagagedrager, die valt er echt met geen mogelijk vanaf. Er zit veel vering in om de schokken op te vangen van bijv drempels (daardoor lijkt het alsof de maxi zwiebert, misschien dat dat er eng uitziet voor mensen die het ding nooit zelf gebruiken)
Je kindje zit harstikke goed beschermd in de maxi cosi. Als je de beugel omhoog doet en je kindje goed vastsnoert, kan je bij wijze van spreken 6 keer over de kop vliegen zonder dat je kindje de grond raakt of zich op een andere manier bezeerd.
Officieel mag je hem pas gebruiken vanaf 3 maanden, omdat je kindje natuurlijk wel een beetje schokken meekrijgt van het fietsen (maar da s in een fietskar niet anders).
Over een poosje komt bij mij nr 2, en ik kan me nu al verheugen op fietsen met m oudste voorop (dat is veel gevaarlijker, want als ik val, raakt hij ook de grond) en de jongste achterop.