Ervaringen gevraagd met maxicosidrager voor achterop de fiets

Zijn er moeders of meiden die mensen kennen met een maxicosi drager voor achter op de fiets?

Zelf zit ik erover na te denken, wil van het zomer wel graag nog bij mijn ouders langs kunnen en die wonen 3km verderop. Zelf heb ik overdag geen auto naast de deur.

Groeten

Diarich

Ik heb er ook naar gekeken, maar vind het niet stabiel. Sowieso komen er toch een hoop schokken door en lijkt me niet goed voor de rug van het kindje. Ik zou ervoor kiezen om te gaan lopen (3 km toch?)

groetjes Maris

De maxicosiedrager is zoiezo niet geschikt voor kinderen onder (ik meen) de drie maanden.

Ik heb overdag ook geen auto tot mijn beschikking, maar ik doe alles lopend. En drie km is niet zo heel veel toch? Gelijk lekkere lichaamsbeweging!!

Hoi,

Ik zal eerlijk zeggen dat ik die maxicosidragers op de fiets heel eng vind. Je kindje ligt zo onbeschermd.... Ik zou dit nooit doen.

Wij hebben een fietskar. Met de babyschelp kunnen kinderen daar vanaf 12 weken in. En als je een keer naar het centrum fietst, dan koppel je de fietskar eraf, wieltjes eronder en het is een hele makkelijke wandelwagen....

Groetjes Karin

hoi hoi

ook ik vind het maar een eng ding hoor
houd mijn hart altijd vast als ik er iemand mee zie fietsen.

vind die fietskar wle een goede optie

of idd anders lopen , goed voor de zwangerschaps kilo's hahaha

groetjes en succes met je keus

Dankjewel voor jullie reacties.

Denk dat mijn ouders dan toch iets verder wonen dan een kleine drie kilometer als ik na ga hoever en waar langs ik moet lopen voordat ik bij mijn ouders ben.

Heb ook gegekeken na een fietskar. Heb gezien na 1 die je ook kan gebruiken als wandelwagen. 1 met en 1 zonder schokdempers. De 1 zonder is 15kg en de ander 20 kg. Lijkt me wel een heel gewicht om achter de fiets mee te nemen. Heeft 1 van jullie daarmee ervaring ? Denk dat ik gewoon eens langs een fietsenzaak ga en even voel hoe of wat.

Groeten

Diarich

Hoi,

Zoals ik al zei, wij hebben een fietskar. Dat gewicht was inderdaad even wennen, maar ik vond het niet lastig. Wij hebben een éénpersoons fietskar. Dat is ons heel goed bevallen.
We gebruiken hem trouwens nog steeds veel. Mijn dochter (ruim 4 nu en niet de kleinste) kan er nog steeds in.
Mijn man is heel sportief en hangt de fietskar ook achter de mountainbike:

Onze fietskar was niet goedkoop, maar dat komt omdat we wat extra dingen wilde, juíst omdat mijn man er ook mee wilde mountainbiken. Wij hebben een Chariot Cougar. Je zou voor fietskarren ook eens op marktplaats moeten kijken. Daar worden ze ook veel aangeboden en ze zijn   vaak maar weinig gebruikt.

Als je nog vraagjes hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Karin

Hoi,

Ik weet dat zo'n maxicosidrager er wat eng uitziet, maar een vriendin van mij had er een en was er erg enthousiast over. Zij heeft hem echt elke dag gebruikt voor flinke stukken. Op haar aanraden heb ik er zelf ook een gekocht. Ik ben hem gaan gebruiken vanaf een week of 10. Mijn zoontje wel een stevige en zware baby. Officieel mag het vanaf 3 maanden. Ik vond het erg fijn. Mijn zoontje viel er ook vaak heerlijk in inslaap. Met de zonnekap van de maxicosi, lekker warm aangekleed en met een voetenzak was het ook in de winter geen punt. Ik had ook een regenhoes bij de maxicosi. Ik kan hem echt aanraden. Het is de eerste keer wel even eng, maar het is echt veilig!

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan