Ervaringen gevraagd: vliegen met de kleine

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,
Daniëlle is inmiddels 16 maanden en wij zijn nog niet met het vliegtuig op vakantie geweest. (wel met de auto naar Frankrijk, dat ging goed)
Nu gaan wij binnenkort een weekje naar Spanje en wil nog even graag de ervaringen van jullie horen. (er is weleens een topic over geweest volgens mij)
Hoe zat het bijv. ook alweer met de kinderwagen, ik heb een Quinny Speedi mag die nou mee met het vliegtuig? Of alleen de buggy?
En hadden jullie speelgoed mee?
Nouja dat soort vragen dus, ik hoop dat jullie nog goede tips hebben.

Daniëlle is dus een kind wat absoluut niet stil kan zitten en niet op schoot wil, dus maak me best een beetje zorgen.

Groetjes van Sonja

Hallo!

ik mag me inmiddels wel ervaringsdeskundige noemen al zeg ik het zelf! onze vlucht naar Nederland was via London en duurde 9 + 1 uur naar Amsterdam.....
Ging eigenlijk best goed, alleen het eerste uur niet echt, maar toen was het ook al na haar bedtijd en was ze ook echt gewoon te moe.
Ik heb even gegoogled voor een plaatje van de Speedi maar volgens mij is die te groot, bij de vliegmaatschappij waar wij gingen mocht je echt alleen een buggy meenemen tot aan het vliegtuig. Wel ideaal trouwens, zo uit de buggy in het vliegtuig, niks geen gesjouw met een kind op de arm. Als je het niet zeker weet gewoon even de vliegmaatschappij/reisbureau opbellen.
Wij hadden heel veel speelgoed mee, maar eigenlijk was haar favoriete knuffel het belangrijkst, verder 'speelde' Alice met vanalles wat voor handen was. Wij kregen ook uitgebreid eten aan boord en dat lepeltje wat erbij zat was ook favoriet! 1 stuk zaten we aan het raam en ik geloof dat het schuifklepje voor het raam wel 100 keer omhoog en naar beneden is getrokken..... deed het dus ook erg goed!
Volgens mij moet je je vooral niet te druk maken want dat merken ze gewoon, het eerste uur ging het bij ons niet echt goed, Alice moest nogal huilen. Wij hadden ook zoiets van ojee.... toen ging er eigenlijk een beetje een knop om bij ons zo van nou het vliegtuig vliegt wel door en we kunnen er ook niet uit dus het is niet anders, 3 minuten later was Alice ook helemaal rustig.

Goed, heel verhaal alweer, hopelijk heb jer wat aan. Oh ja, Alice is ook helemaal geen schoot zitter maar is ook goed gekomen! Hoelang moeten jullie eigenlijk vliegen?

Groetjes Alberdien

Hoi ALberdien,
bedankt voor je reactie.
Volgens mij moeten wij zo ongeveer 2,5 uur vliegen dus dat valt op zich wel mee. Maar we vliegen op Alicante en moeten dan nog met de bus naar Benidorm, dus al met al wordt het denk ik wel een lange dag, vanaf inchecken gerekend.
Maar wat je zegt, we moeten ons gewoon niet te druk maken.
Groetjes van Sonja

Hoi Sonja

Ik zat ook allemaal met die vragen. Wij zijn net terug van vakantie.
Naar fuerteventura en is 4 uurtjes vliegen.

Je mag alleen een buggy mee nemen tot aan de gate. Volgens mij iets tot 7 kilo.
Ik heb er speciaal 1 gekocht voor vakantie want ik had de quinny buzz en zapp. De buzz was te zwaar en de zapp kan niet in ligstand. En onmdat het op vakantie toch wat anders gaat en hij dan kon slapen in zijn wagen.

Je moet even kijken maar je mag voor je meisje volgens mij 10 kg extra meenemen.
Wij hadden 3 koffers.

Verder had ik een dvd spelertje meegenomen. Mick is helemaal gek op de teletubbies en dat was echt een succes. Verder had ik een boekje mee en wat stapelblokjes. Ik weet niet hoe laat je gaat vliegen maar Mick heeft ook nog geslapen in het vliegtuig dus dat was ideaal. Verder moet je vragen als je gaat inchecken of het vliegtuig vol zit. Zo niet, vraag dan om een extra stoel. Toch wel lekker als ze haar eigen stoel heeft.

De heenvlucht hadden we dat wel maar terug zat het vliegtuig helemaal vol.

Neem lekker wat rozijntjes en koekjes mee en vergeet geen neusdruppels. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Maar probeer vooral te genieten want ik maakte me van te voren ook heel druk en was niet nodig. Veel plezier liefs Jiska

Hoi!!

Wij hebben afgelopen zomer 3,5 uur mogen vliegen naar Bulagrije met Rik en die was toen 13 maanden! Is dus echt fantastisch gegaan!! Je buggy mag je meeneme tot aan de gate en das echt wel fijn!!

Ik had idd wat speelgoedjes bij en heb af en toe gewoon een rondje vliegtuig gedaan. Verder kun je nog es een doosje krentjes ofzo geven. Ook hadden wij de oordopjes voor de televisie hahaha Daar heeft ie nog het langste mee gespeeld!

Ook ws Rik de heenreis voor dat de motoren gingen draaien al vertrokken (slapen), dus daar hadden we de eerste 2 uur geen last van!!

Heel veel plezier en geniet ervan !! Komt echt aallemaal goed!

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

P.s. zo zag het er een beetje uit!!

Hallo

Wij zijn afgelopen september naar Cuba geweest met onze zoon van 15 maanden. Het was 10 uur vliegen en terug via cancun met 1 uur tussenstop.
Het vliegen ging goed.  Wij hadden de quinny Buzz mee, we hebben de kap, tas, mandje en beugel er af gehaald en in de koffer gedaan.
Wij vlogen met Arke fly ik heb van te voren gemaild wat je mee mocht nemen aan wandelwagen/ buggy dit verschilt nogal per maatschappij.

Voor onderweg wat speelgoed mee knuffel en wat koekjes en spekkies.

Op schiphol kun je de wandelwagen mee nemen naar de gate maar als je terug komt moet je je kind op de arm mee nemen naar de bagagebanden de wandelwagen kwam bij speciale bagage binnen als aller laatste.

Veel succes met het vinden van een vakantie!

Terug
Bovenaan