Ervaringen gezicht met borstvoeding en Rapley

Hallo allemaal,

ik lees regelmatig op dit forum maar kom er vooral topics tegen over flesvoeding en heel vroeg beginnen met bijvoeding. Ik vraag me dan ook af waarom moeders hier eerder mee willen beginnen dan de geadviseerde 6 maanden? Iedereen moet het uiteraard zelf weten en ik wil dan ook niemand voor het hoofd stoten, maar mijn zoon ging ook met een maand of 4 overal op kauwen en smakgeluidjes maken maar dat wil volgens mij toch niet zeggen dat hij honger heeft. Hij weet niet eens wat eten is. Hij kent alleen mijn borst. Inmiddels heeft hij 6 maanden uitsluitend borstvoeding gekregen en zijn we aan het Rapleyen geslagen. Inmiddels kan hij bloemkool kluiven, banaan raspen en cherrytomaten leegzuigen. Echt heel leuk om te zien en ook heel knap van hem. Hij pakt het gewoon van de tafel en stopt het zelf in zijn mond. Ondertussen krijgt hij nog borstvoeding op verzoek, er zit wel wat meer tijd tussen de voedingen nu. Hij komt meestal nog 4 of 5 keer per dag. Ik vind het allemaal heel goed te doen en bovendien erg leuk. Ik zou het leuk vinden om hier wat meer ervaringen etc. te lezen van moeders die het ongeveer op deze manier doen of gedaan hebben.

Ik ben benieuwd!
groetjes

hoi,

Toevallig dat er op "ons" forum nu een topic actueel is  wat over Rapleyen gaat.
Je kunt het vinden bij 0-1 jaar, begin 2006.
Het staat onder het onderwerp: stukjes in potje.

Ik zou zeggen, kom gezellig meekletsen!

groetjes Linda

Hai,

Ja hoor, hier ervaring met rapley en borstvoeding! Ik heb zelf tot zeven maanden gewacht met bijvoeden, omdat ze met zes maanden niet lekker in haar vel zat en onze jongste (net als de twee oudste) last heeft van meervoudige allergieën.

Ik ben begonnen met voedingsmiddelen die via de borstvoeding al goed gingen (meerdere voedingsmiddelen geven zelfs via de bv reactie) en Renée vindt het fantastisch! Ze proeft echt van de verschillende onderdelen van de maaltijd. Ze wil het niet gemengd hebben, ze wil het puur!

Maar ook het happen van een lepeltje heeft ze op de rapley manier geleerd. Ze krijgt een lepel aangeboden, we hebben hem echter nooit zelf in haar mond gestopt. Ze is ons uit zichzelf gaan nadoen en kiest nu per keer zelf of ze wil lepelen of met haar vingers wil eten.

Je zult waarschijnlijk meer ervaringsverhalen op andere fora tegen komen. Fora die meer borstvoedende moeders als lid hebben. Ik kom zelf heel veel op http://www.borstvoeden.net

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan