Ervaringen gezocht; inleiding na een keizersnede

Hoi allemaal,

Binnenkort wordt er een inleiding gepland wegens medische redenen. Ik ben 4 jaar geleden bevallen van ons eerste kindje, middels een (spoed) keizersnede na 1,5 uur persen.

Ik wil heel graag alsnog proberen vaginaal te bevallen, maar zal rond de 38 weken worden ingeleid wegens medische redenen en groei van het kindje (nu p95)

Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die een inleiding kregen na een eerdere keizersnede! En hoe dat is gegaan..

Liefs

Ik heb in 2004 een spoedkeizersnede gehad van ons overleden zoontje.
Daarna in 2006  2008  een inleiding gehad van onze dochters.
Kreeg infuus met weeën opwekkers daarna vliezen gebroken en alle twee geboren binnen 5 uur.
In 2017 nog een keer bevallen zou ook inleiding worden maar was die nacht van te voren spontaan begonnen en ben ik bevallen binnen 15 minuten.

[quote quote=10595162]Ik heb in 2004 een spoedkeizersnede gehad van ons overleden zoontje. Daarna in 2006 2008 een inleiding gehad van onze dochters. Kreeg infuus met weeën opwekkers daarna vliezen gebroken en alle twee geboren binnen 5 uur. In 2017 nog een keer bevallen zou ook inleiding worden maar was die nacht van te voren spontaan begonnen en ben ik bevallen binnen 15 minuten.[/quote]

Wow, ben even stil van het begin van je berichtje. ? 
dankjewel voor je reactie! Fijn om te lezen dat de inleidingen daarna naar verwachting zijn verlopen! Ik hoop zelf ook echt dat het spontaan begint.. bij onze eerste braken m'n vliezen maar m'n weëen bleven uit dus toen ook verder doorgeleid. 

Maar als je lichaam alles zelf doet en opstart lijkt me dat toch "gunstiger" dan via inleiding. 
Dankjewel voor het delen! 

Hij had leukemie en heeft hersenbloedingen gekregen hij heeft 3 dagen geleefd.
Maar ik inleidingen zijn daarna allemaal goed gegaan.

Ik ben in maart 2020 bevallen van onze oudste middels een spoedkeizersnede (spontaan gebroken vliezen, niet vorderende ontsluiting (na 26 uur al uren blijven steken op 9 cm) en stuitligging) en ben in juni dit jaar ingeleid met 38+6 vanwege macrosomie bij onze tweede. Uiteindelijk bleek hij bij geboorte maar p82 te zijn (nog steeds geen kleintje dus, maar ook niet zo erg als ze ingeschat hadden). De bevalling is in principe erg soepel verlopen. Met 38+5 werd ik in het ziekenhuis opgenomen om een ballonkatheter te plaatsen, i.v.m. de keizersnede wilden ze liever geen medicatie gebruiken om de weeën op te wekken. Ik geloof dat die rond 12:00 's middags werd geplaatst en ik had weeën tot een uur of 20:00, daarna werd het rustig en heb ik nog gewoon goed kunnen slapen (op wat ziekenhuisgeluiden na dan). De volgende ochtend bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben (2-3 zou genoeg zijn geweest om de vliezen te breken), de ballon was alleen blijven zitten, waardoor ik dat niet per se verwacht had. De vliezen werden gebroken om 7:45 en vrijwel meteen (ik geloof binnen een kwartier) kwamen de weeën echt op gang, een stuk heftiger dan de dag ervoor en ik geloof dat mijn hele bevalling een milde weeënstorm is geweest. Rond 12:00 had ik 10 cm ontsluiting, de persdrang liet echter nog even op zich wachten. Uiteindelijk werd na 1 uur en 20 minuten persen een knip gezet en is onze tweede geboren om 14:40. Helaas bleek de placenta niet compleet te zijn toen die een half uur ofzo daarna kwam, en ben ik ivm overmatig bloedverlies naar de OK afgevoerd en uiteindelijk een bloedtransfusie nodig gehad, maar ik heb geen idee of dat iets met de inleiding te maken had (ik had iets soortgelijks ook al meegemaakt bij een spontane miskraam, dus denk dat het meer aan mij en stomme pech ligt dan aan de inleiding). 

Heel veel succes met je aanstaande bevalling!

Ik had juist bij mijn inleidingen dat de placenta er vanzelf uit kwam maar juist niet bij de laatste bevalling die spontaan begon toen ben ik naar de ok gemoeten.

@Elsiejoy Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Wel erg rot dat je alsnog naar de OK moest, maar fijn dat de bevalling dus wel is gelukt na de keizersnede! ☺️ 
ik hoop ook echt dat het gaat lukken! 
liefs 

Terug
Bovenaan